Klacht POSTNL: Document sent to Antwoordnummer missing

Mingzhi Dong

I sent my passport to Antwoordnummer 6040 two weeks ago, but the recipient has not received it. At the Post office, the staff did generate a barcode for this shipment: 3SLFVZ487591776

Please help check the status of this shipment.

Deliver the shipment as soon as possible

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een vraag heeft over een door u verzonden zending naar een antwoordnummer. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Uit uw melding begrijp ik dat u wilt weten wanneer uw pakket wordt bezorgd. Ik kan me voorstellen dat u meer duidelijkheid wilt omdat u zich zorgen maakt.

U kunt de status van een zending naar een antwoordnummer niet altijd volgen via postnl.nl omdat wij de zendingen bezorgen via een apart kanaal. Mocht de zending niet zijn ontvangen door de geadresseerde, dan kan deze zelf een onderzoek laten instellen bij PostNL. U heeft kosteloos een pakket verzonden naar het betreffende bedrijf, dat betekent ook dat de ontvanger verantwoordelijk blijft voor de zending. Wij hebben met het bedrijf de afspraak dat zij vragen over zendingen die worden gestuurd naar hun antwoordnummer zelf beantwoorden. Ik raad u daarom aan om contact op te nemen met de klantenservice van het betreffende bedrijf.