Klacht POSTNL: Door een voor mij onbekende ‘gesloten verklaring’ wordt pakket te laat geleverd.

Klachtnummer
# 403874
Gebruiker
Angela1982R
Datum
1 reactie

Details

Klacht

Beste PostNL,
Gister heb ik een aantal dingen besteld via bol.com en ik heb in een e-mail bevestigd gekregen dat deze vandaag, zaterdag, bezorgd zouden worden. Tot mijn grote verbazing staat er nu, wanneer ik op de track en trace code klik, dat de bezorging is uitgesteld in verband met een gesloten verklaring. De medewerker gaf aan dat er dan in het verleden is aangegeven dat er op zaterdag niet bezorgd kan worden. Ik begrijp hier niks van, omdat er in het verleden wel vaker op zaterdag pakjes bezorgd zijn.
- Hoe kan het dat er op mijn adres nu ineens een gesloten verklaring op zaterdag is?
- Waarom weet ik dit niet? Als ik dit had geweten, had ik het pakket naar een afleverpunt kunnen laten sturen.
- Ik begrijp via diverse zoekacties dat dit wel vaker voorkomt en dat de gesloten verklaring kan worden opgeheven. Maar hoe weet ik dan zeker dat deze niet ineens weer op mijn adres van toepassing is? Van de huidige gesloten verklaring wist ik per slot van rekening ook niks. Of garanderen jullie dan dat het NOOIT meer voor gaat komen?

Gewenste oplossing

Ik zou het op prijs stellen als ik antwoord krijg op mijn vragen. Daarnaast zou ik het pakket alsnog bezorgd willen hebben; bij mij thuis of op een afleveradres.

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer/mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de bezorging van uw pakket. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Uit uw bericht begrijp ik dat er een gesloten verklaring op uw adres heeft gezeten waar u geen weet van had. Dat is uiteraard een vreemde situatie, waarvoor ik u mijn excuses aan wil bieden. Ik zie dat mijn collega al een verzoek heeft uitgezet naar het betreffende depot om de gesloten verklaring van uw adres af te laten halen. Ik verwacht dat dit met 2 werkdagen gerealiseerd zal zijn. Het is niet mogelijk om deze informatie verder in te zien.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen