Klacht POSTNL: Door niet werkende scanner van bezorger is mijn pakket, zonder aankondiging, terug naar verzender.
Details
Klacht
Ik verwachtte een pakketje uit het buitenland. Via de track & trace van post.nl vernam ik dat het pakket was bezorgd (wat niet het geval was). Er lag geen kaartje in de bus en ook de buren hadden niets ontvangen. Contact gezocht met post.nl die de klacht aanmaakten en zeiden dat er binnen een week gereageerd zou worden. Na enkele dagen kwam de bezorger van post.nl bij ons binnen met de mededeling dat hij de klacht kwam oplossen (....). Hij had het pakketje mee terug genomen naar het depot omdat die dag de scanner niet werkte. Het pakket was waarschijnlijk retour gestuurd naar de afzender (China). Ik heb met deze info weer contact opgenomen met post.nl. Het antwoord dat ik hier kreeg was "Hi Claudia. Wat jammer om te horen dat het pakket dan alsnog niet terecht is gekomen. Helaas kunnen wij het verhaal dan niet veranderen. Als het pakket wel daadwerkelijk retour is gestuurd dan kunnen wij deze niet nogmaals scan geven. We zullen dit dan moeten afwachten tot de afzender het weer zal ontvangen. Het pakket is verder zonder enige verzekering verstuurd dus wij kunnen niet nog een onderzoek starten. Sorry Claudia! Groeten, Jessy"Ik heb nog een poging ondernomen en het volgende teruggeschreven: "Wat een vreemd antwoord. Dit is toch geen oplossing? Jullie maken een fout en ik mag betalen want de afzender zal het niet nog een keer zonder kosten verzenden. Ik hoef geen verder onderzoek, aangezien het duidelijk is wat er is gebeurd en de fout ligt bij jullie." Maar hierop heb ik geen antwoord meer gekregen.
Gewenste oplossing
De door mij betaalde kosten vergoeden.- Status
- niet opgelost
- Beoordeling
Deze klacht is gesloten
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.