Klacht POSTNL: Dramatisch

Not amused

Op 31 mei jl. is er vanuit Amsterdam aan mij in Amersfoort een brievenbuspakketje gezonden, tot op heden geen spoor van bezorging te bekennen..... De lokale postbezorger kon mij melden dat er, ivm personele problemen wel sprake is van 'vertraging' in de bezorging maar dit kan toch niet waar zijn!? In de PostNL app wordt overigens met geen woord gerept over eventuele vertraging in de bezorging van brievenbuspost. Bovendien is een vraag stellen over de standf van zaken mbt de bezorging van brievenbuspost blijkbaar nog altijd niet mogelijk. Fantastisch bedrijf!

Stel de ontvanger op de hoogte van vertraging in de bezorging en spreek uit hoe het probleem zal worden opgelost.
Er wordt, zoals bij nagenoeg elke klacht, impliciet een beroep op ‘overmacht’ gedaan. We (PostNL) bezorgen miljoenen poststukken per jaar en er raakt we eens iets kwijt en dat moeten we als verloren beschouwen. Voor de benadeelde ligt dat toch iets anders, zeker als er geen schadeloosstelling tegenover staat.

Privé
    Privé bericht
    Deze reactie is verborgen
    Not amused
    Mijn klacht is nog steeds niet opgelost. PostNL belde mij en hing optorn ik de telfoon opnam. Het boek dat in een gefrankeerde envelop aan mij is gezonden is nog altijd niet bezorgd. LEES AUB OOK MIJN INITIËLE KLACHT VOOR ALLE INFORMATIE.

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat er een brievenbuspakket naar u is verstuurd op 31 mei, maar dat u deze nog steeds niet heeft ontvangen. Ik kan me voorstellen dat dit heel erg teleurstellend is. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Het klopt dat, nu de economie aantrekt, het lastiger is om vacatures voor postbezorgers in te vullen. Hierdoor kan het gebeuren dat we soms wat langer doen over de bezorging van zakelijke post. Medische en rouwpost worden normaal bezorgd. Echter hoort de post wel binnen vijf bezorgdagen (di t/m za) bezorgd te worden. Aangezien uw brievenbuspakket na een maand nog steeds niet bezorgd is, moeten we deze helaas als verloren beschouwen.

Elke dag worden er zo’n 7 miljoen poststukken bezorgd. Gelukkig raakt maar een enkele keer iets echt zoek, maar ieder poststuk dat we niet goed bezorgen is er één te veel. Ik heb een melding gemaakt zodat gekeken kan worden of dit probleem vaker voorkomt in het postcodegebied, maar het is verder niet mogelijk om uit te zoeken waar uw post is. Poststukken zonder track & trace kunnen niet teruggevonden worden en ik wil u geen valse hoop geven.

Wél heb ik uw klacht geregistreerd zodat dit inzichtelijk is voor de managers van postbezorging. Hierdoor kan bekeken worden of dit probleem vaker voorkomt in het postcodegebied zodat herhaling voorkomen kan worden.