Klacht POSTNL: Duane kosten op een t-shirt uit Verenigde staten te hoog ingeschat

B. Wasilewska

Mijn man heeft een t-shirt cadeau gekregen van zijn vriend uit Verenigde Staten.Hij heeft hem via post in een enveloppe naar ons toe gestuurd.
Het t-shirt kostte 24.99$ en de vriend had nog 23.20$ voor postzegels moeten betalen.
Tot onze verbazing moesten wij in Nederland bij ophalen van het pakje 22.63e Duane kosten betalen omdat post.nl had de zending met onjuste waarde ingeklaard.
Wij zijn niet mee eens en hadden een bezwaar brief naar post.nl gestuurd met het verzoek om betaalde Duane kosten terug naar ons toe overmaken.
Maar wij kregen brief van post. nl terug dat ze nog aankoopnota/bankafschrift van ons verwachten waaruit blijkt hoeveel wij precies hadden aan de afzender betaald.
Nogmaals,mijn vriend had het shirt cado gekregen en lijk onmogelijk om aan bankafschrift van hem komen om dit aan post nl laten zien.
Wij hadden het t-shirt zelf niet gekocht en waarom moeten wij duane kosten betalen en hoe had Duane het waarde van het pakje zou hoog kunnen inschatten???

Wij willen betaalde douane kosten terug krijgen

B. Wasilewska
    Ik vind wel jammer dat post.nl wilt niet eens reageren!
    Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de douane kosten die u heeft moeten betalen voor een pakket vanuit de VS. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Ten eerste wil ik mijn excuses aanbieden voor de late reactie. In de bijlage heeft u een bezwaarschrift meegestuurd. Heeft u deze ook per post gestuurd naar de betreffende afdeling? Want dan ga ik ervan uit dat zij het verder oppakken en u hier verder over informeren.

Zodra de brief binnen is, ontvang ut binnen 2 werkdagen een schriftelijke ontvangstbevestiging. Wij dienen uw bezwaar in bij de Belastingdienst Douane. Zodra wij uitsluitsel krijgen van de Belastingdienst Douane, ontvangt u hier schriftelijk bericht van. Houdt u daarbij rekening met een verwerkingstijd van drie tot vier maanden.

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog andere vragen of klachten heeft, vragen wij u contact op te nemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

Beste,

Wij hadden wel een bezwaarschrift via post gestuurd en toen kregen wij terug dat ze te weinig bewijs hadden gekregen hoeveel hadden wij voor dit shirt betaald. En ze vroegen om een bank afschrift waaruit blijk hoeveel kostte die dan eigenlijk.
    Nou ik wil nogmaals benadrukken dat dit shirt had mijn man cadeau gekregen van zijn vriend uit Amerika en ik ga nu zijn vriend niet om een bankafschrift vragen.Vandaar dat wij geschrokken waren dat wij alsnog voor dit shirt moesten betalen.Het klopt gewoon iets niet?!
    Ik weet dus niet of jullie hebben het bij de Belastingdienst Douane ingediend??

Graag hoor ik nog van u terug en we wachten het af!

Bijlage: reactie post.nl

Darek Rychlik en Beata Wasilewska

Is dit jouw klacht? Log dan in om te reageren