Klacht POSTNL: Een aangetekende brief voor de 2e keer op slinkse wijze verstopt tussen pakketjes aan te bieden!!

Klachtnummer
# 339849
Gebruiker
FouteBoel!?!
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Op 15 december j.l. hebben wij bij jullie een klacht ingediend over PostNL i.v.m. een aangetekende brief die wij aantroffen in onze winkel. Deze brief was bezorgd op een woensdagmiddag terwijl de winkel gesloten was. De handtekening die hiervoor bleek te zijn gezet was niet de onze en waarschijnlijk door de postbezorger zelf geplaatst. Het was een aangetekende brief zonder vermelding van de afzender. Nu accepteren wij überhaupt geen aangetekende brieven zonder vermelding van de afzender. PostNL bood excuses aan, zou de postbezorger erop aanspreken en wij konden de brief ongeopend afgeven bij een postagentschap. Dit hebben wij afgelopen woensdag gedaan.
Vandaag, vrijdag 21 december 2018, werd zoals vrijwel dagelijks in ons bedrijf gebeurd, de nodige pakketjes van o.a. fabrikanten bij ons afgeleverd waarvoor altijd getekend moet worden. Zo ook vandaag. Onze medewerkster tekende voor de pakketjes die vandaag werden aangeboden. Wat schetst onze verbazing???? Tussen de pakketjes verstopt zat dezelfde aangetekende brief die eerder bij ons in de brievenbus was gegooid en die wij afgelopen woensdag terug hadden gebracht bij het postagentschap. Hier waren wij niet blij mee!! Integendeel!! Is dit de nieuwe werkwijze van PostNL. Als het op de ene manier niet lukt een handtekening te krijgen dan doen we het maar op een andere manier? Eerst valsheid in geschrifte plegen door zelf een handtekening te zetten en nu op deze manier de door ons niet gewenste brief (zonder afzender) door de strot te duwen?? Hier zakt mijn broek werkelijk van af!! Graag wil ik weten wat PostNL daaraan denkt te gaan doen. Excuses alleen zijn niet meer voldoende!!

De oplossing

Dit soort acties van PostNL deugen natuurlijk van geen kanten. Wij accepteren geen aangetekende brief zonder vermelding van de afzender. Dat hebben wij duidelijk aangegeven. Nu is deze brief voor een tweede keer op een slinkse wijze door onze strot geduwd. Dit is onacceptabel. Deze brief moet terug naar PostNL en zij moeten maar uitzoeken wat ze er mee gaan doen. Een werkwijze die werkelijk beneden alle peil is.

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer, mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over een aangetekende zending die in eerste instantie ten onrechte was bezorgd en waarvoor was getekend. Daar was een klacht van genoteerd en u heeft de klacht retour gezonden. Echter kwam de zending toch weer bij u aan afgelopen vrijdag. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Ik kan me voorstellen dat u niet blij mee bent met deze situatie. Helaas heb ik van u te weinig informatie ontvangen om uw melding direct in behandeling te kunnen nemen. Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag alsnog de volgende informatie:

    - Heeft u het adres ook doorgestreept toen u de geweigerde brief terug bracht naar de PostNL locatie? En stond er ook retour afzender op vermeld?
    - Kwam de zending weer terug met de zelfde 3S-code of stond er ook een andere code op? Zo ja, wat was de code daarvan?

    Zodra deze informatie is aangeleverd, zal uw melding verder in behandeling worden genomen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een (privé) reactie op dit bericht.

    Ik ga er vanuit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog andere vragen of klachten heeft, vragen wij u contact op te nemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen