Klacht POSTNL: Een klein item is uit de enveloppe gehaald

Jolanda

Ik heb een grote enveloppe met daarin een kaart en een kleine puzzel, ter grote en ook zo licht als een luciferdoosje, naar mijn zus in Drenthe gestuurd. De enveloppe heb ik goed dichtgedaan en voor alle zekerheid heb ik er 4 zegels op gedaan. Mijn zus ontving de enveloppe met daarin de kaart, maar de kleine puzzel is eruit gehaald! Zoiets heb ik nog nooit meegemaakt. Erg sneu, want er was een emotionele reden voor de kleine puzzel. Hoe kan het gebeuren dat de enveloppe is open gemaakt en er iets is uitgehaald?!

Wellicht is er uit te zoeken waar dit mis is gegaan? Hoe kan het zijn dat een enveloppe wordt opengemaakt? Of zijn er wellicht voorwerpen die worden 'gevonden'.
Als dit niet mogelijk is, is een vergoeding uiteraard een klantgerichte service.

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over inhoud die mist van een zending die u heeft verzonden. U vraagt zich af hoe dit heeft kunnen gebeuren en zou graag een vergoeding willen, mocht de inhoud niet gevonden worden. Ik begrijp dat dit erg vervelend is en het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Bij briefpost is het niet mogelijk om na te gaan waar het precies mis gaat omdat de post niet geregistreerd wordt. Daarnaast komt het wel eens voor dat de inhoud van zendingen eruit raakt door de snelheid van de sorteermachines. Vaak gebeurt dit bij papieren enveloppen met daarin een inhoud die wat dikker of scherp is. Aangezien de inhoud herkenbaar is, zal ik u een formulier toesturen waarmee een navraag gestart kan worden. Aan de hand daarvan wordt er gekeken of de inhoud wellicht ergens is aangetroffen.

Aangezien briefpost ook zonder aanvullende dienst, zoals een verzekering, is verzonden, kan ik bij een vermissing helaas geen vergoeding geven. Wat ik wel wil doen is een klacht indienen zodat we dit met de betrokken medewerkers kunnen bespreken en onze dienstverlening kunnen verbeteren. Helaas heb ik van u te weinig informatie ontvangen om uw melding direct in behandeling te kunnen nemen. Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag alsnog de volgende informatie:

- Zat er een excuuskaartje bij de lege envelop?
    - Wat is uw e-mailadres?
    - Wanneer heeft u het precies verzonden

Zodra deze informatie is aangeleverd, zal uw melding verder in behandeling worden genomen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een (privé) reactie op dit bericht.

Is dit jouw klacht? Log dan in om te reageren