Opgelost door POSTNL: Een ongeloofwaardige kwestie.

Status
angry Opgelost
Klachtnummer
# 406182
Gebruiker
molvto
Datum
2 reacties

Details

Klacht

Zojuist klantenservice van PostNL aan de lijn gehad, omdat ik iets uit China had besteld en het al sinds 27 november bij PostNL ligt. Wat ik dus niet begrijp, ze noemen het een schitterpakket, dit houdt in dat de code niet te scannen is, doordat de schittering de scanner weerkaatst.
Maar wat toch het rare is, is dat ik de track and trace code heb en ook nog eens zie dat ie in Nederland een aantal keer gescand is (dat kon toch niet?) daarnaast vind ik het ook heel vreemd dat ze de koppeling met de track and trace code en mijn adres niet kunnen maken...

Daarnaast beweren ze dat, omdat het niet verzekerd verstuurd is, ze hier geen onderzoek naar kunnen (willen) doen omdat er simpelweg niet vooraf voor betaald is. Dit is echt misselijkmakend. Oftewel, ze weten eigenlijk van wie het pakketje is, maar het staat er vaag op, dus sturen we het maar lekker niet op. Zo ongeloofwaardig komt dit over.

PostNL, dit is echt een serieuze kwestie. Zo veel mensen hebben hier last van en jullie willen hier geen kleine tijd in steken. En continu de schuld afschuiven aan de afzender helpt niet. Diegene heeft zijn werk verricht, pakketje is netjes aangekomen in Nederland, jullie willen hier niet achteraan gaan voor de consument. Daarom mijn klacht. Regel dit AUB!!

Gewenste oplossing

Jullie weten dat het pakketje van mij is, doordat ik het track and trace nummer heb en ik jullie al gecontacteerd heb en daarnaast staat er echt wel iets van gegevens op dat van mij is. Dus gewoon zo snel mogelijk mijn pakket sturen.
Geboden oplossing
Er is geluisterd, pakket is ineens weer tevoorschijn gekomen en verzonden en ontvangen! Barcode stond er ontzettend duidelijk nog op en ook mijn naam, alleen de naam van de ontvanger stond er iets vager op maar zeker met het oog te lezen. Vind dat er dus ontzettend overdreven wordt.
Status
opgelost
Beoordeling
angry

2 reacties

  1. Auteur
    molvto
    Datum
    Ik citeer dit stukje tekst van een andere klacht:

    “Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de bezorging van een pakket op uw huisadres. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Het is natuurlijk niet fijn dat u uw pakket nog niet ontvangen hebt. Ik heb voor u gekeken en ik zie dat uw zending gemarkeerd is als schitter pakket. Dit betekent dat het adres niet te lezen is door de sorteermachine omdat er tape of plastic overheen zit. Deze zending zal handmatig worden gesorteerd en bij u worden bezorgd. Dit kan een paar dagen langer duren. Mocht het te lang duren dan zult u contact met de afzender moeten opnemen.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,
    PostNL Klantenservice”

    Waarom zou dit niet bij bijvoorbeeld mij ook zo opgelost kunnen worden? Dat het gewoon handmatig gesorteerd wordt. Wat ik dus 100% zeker weet is dat er geen sprake is van vermissing, aangezien degene die ik gesproken had, dat verteld had.
  2. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer/mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de bezorging van uw pakket. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Ik begrijp dat u al eerder contact gehad heeft met de klantenservice van PostNL, maar dat u tot op heden uw pakket nog niet ontvangen hebt. Volgens mijn informatie hebben wij uw pakket wel geprobeerd mee te sturen met de bezorger, maar kwam de bezorger er toch achter dat het niet mogelijk was om uw adres goed te lezen of uw pakket goed te scannen. Ik verwacht eerlijk gezegd dat uw pakket retour gaat naar de afzender. Hier kan ik helaas ook niets aan veranderen.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen