Klacht POSTNL: Een wassen neus de Tracktrace-systeem van Postnl.

Klachtnummer
# 86012
Gebruiker
octo
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Mijn pakket naar Polen is vlgs."Internationalparceltracking"nog in transit dus onderweg naar land van bestemming dus Polen en vlgs.de trackingsystem die men hanteert bij "mijnpakket"van Postnl.is de pakketbezorger onderweg om het pakket te bezorgen.
Kortom Postnl.vult de status van de verzending conform de looptijd die men standaard hanteert voortijdig in.Helaas komt dit uiteraard niet overeen met hun Internationalparceltracking.Wederom een staaltje van amateurisme van hoogste nivo.De klacht opnemen met Postnl.heeft geen zin daarhet probleem wordt verlegd naar hun buitenlandse netwerkpartner-(het niet tijdig enof onjuiste datagegevens doorsturen)
Wederom een bevestiging dat Postnl. zich tevergeefs probeert te profileren met de grote professionele spelers van pakketvervoer in Europa maar helaas wordt gehinderd door gebrek aan kennis en amateuritische werkwijze.(2 verschillende trackingsysteem op nahouden.......)

De oplossing

Oplossing is reeds bekend bij Postnl.:men stuurt een formulier bij eventuele verlies van het pakket.(duur procedure eer men een schadergoeding tegemoet kan zien is minimaal 8 weken.....)

3 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer Timisela,Hartelijk dank voor uw reactie op klachtenkompas. Uit uw bericht begrijp ik dat u het niet eens bent met het track and trace systeem van PostNL. Ik snap dat het vervelend is als u uw zending niet kunt traceren. Mijnpakket kun u goed gebruiken voor pakketten die vezonden zijn en bezorgd worden op een Nederland adres. In mijnpakket ziet u namelijk alleen de up to date informatie voor binnenlandse pakketten. Voor zendingen die naar het buitenland gaan hebben we een andere track and trace pagina waar u meer informatie op kunt vinden. Op de website: https://www.internationalparceltracking.com ziet u alle informatie voor een zending naar het buitenland. Met vriendelijke groet,Lotte
    PostNL Klantenservice
  2. Auteur
    octo
    Datum
    In reaktie op uw "oplossing".Verwijst de gebruikers van Mijnpakket voor buitenlandse bezorgadressen naar Internationalparceltracking op de pagina van Mijnpakket.Dat Mijnpakket eerder gericht is voor binnenlandse verzending is bij de meeste verzenders bekend;echter men kan "aanklikken" op de pagina of de bezorgadres in het buitenland is.Met de vermelding/direkte verwijzing naar Internationalparcel.. wekt u nl.geen verwarring in de tracktrace informatie dus geen 2 informatiebronnen......
  3. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer Timisela,Hartelijk dank voor uw reactie op klachtenkompas. Het klopt dat u zendingen kunt volgen via mijnpakket die naar het buitenland gaan. Echter wordt hierin minder gedetailleerd weergegeven waar uw zending zich op dat moment bevind. Vandaar dat we ook een speciale website hebben aangeschaft voor internationale pakketten. Met vriendelijke groet,Lotte
    PostNL Klantenservice

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen