Klacht POSTNL: Enige oranje brievenbus verdwijnt uit dorp

Lytsewierrum.nl

PostNL wil de enige oranje brievenbus uit ons dorp weghalen.
Ze noemen dit: deze brievenbus verhuist naar een logischer plek.
Nu is dit niet waar want op de plak die ze noemen staat al een brievenbus. Onze brievenbus verhuist waarschijnlijk naar de schroothoop.

Ten tweede: PostNL schrijft ook: een logischer plek is een plek waar u vaker komt, bijv. een supermarkt. Helaas, de nieuwe plek van de brievenbus is een dorp verder (2 km. met de auto) waar geen enkele winkel te vinden is. Wij komen er eigenlijk nooit. De supermarkt is juist 3,5 km. de andere kant op.
Deze tekst is dus ook ver bezijden de waarheid.

Alle bewoners willen graag dat de brievenbus in Lytsewierrum blijft bestaan. En ja, het zal ongetwijfeld onderzocht zijn dat er maar weinig brieven worden gepost, maar toch: het is de enige brievenbus in het dorp. De postbezorger komt toch iedere dinsdag t/m zaterdag in het dorp, het kost hem per keernog geen halve minuut om de bus even te legen. Is zo'n klein beetje service teveel gevraagd??

Geachte heer Plantinga,Hartelijk bedankt voor uw reactie op deze website waarin u aangeeft dat u het niet eens bent met de verplaatsing van de brievenbus in Lytsewierrum. Ik kan begrijpen dat dit vervelend voor u is en bied u mijn excuses aan voor het ontstane ongerief. Graag informeer ik u hierover.Uw klacht heb ik doorgegeven aan de verantwoordelijke afdeling. Ik heb hen verzocht een en ander uit te zoeken en u hierover te informeren. Binnen vijf werkdagen nemen wij telefonisch contact met u op.Ik ga er vanuit dat ik u hiermee voldoende informatie heb gegeven.Met vriendelijke groet,Willemien Koopal
    PsotNL Klantenservice
    Lytsewierrum.nl
    In een telefonische reactie liet PostNL weten 'er nog eens naar gekeken te hebben' maar er is geen alternatief.
    Weghalen van de brievenbus en herstraten koste al snel €400 Besparing per jaar € 40,-- tenminste als ze de postbode daadwerkelijk de benodigde 7 minuten per maand minder gaan uitbetalen...... Een bedrijf met een omzet van ruim 4 miljard per jaar gaat over ruim 10 jaar € 40 per jaar besparen!
    Sommige dingen doe je gewoon NIET PostNL! de laatste brievenbus laat je staan.
    Lytsewierrum.nl
    SCHANDALIG, HEEL SCHANDALIG, DAT DE BRIEVENBUS VANDAAG 30 JUNI IS WEGGEHAALD TERWIJL MIJN KLACHT NOG NIET EENS AFGEHANDELD IS!!!! WAT EEN ARROGANTIE!
    Geachte heer Plantinga,Ik kan me uw teleurstelling heel goed voorstellen. Men heeft inderdaad besloten om deze brievenbus te verwijderen en blijft bij deze beslissing.Aan de hand van mijn administratie heb ik vernomen dat er inmiddels telefonisch contact met jullie is opgenomen.Nogmaals mijn excuses voor de overlast.Met vriendelijke groet,Annet
    Lytsewierrum.nl
    PostNL doet helemaal geen voorstel tot afhandeling, ze delen hun standpunt mee. Bah.