Klacht POSTNL: Enorme trage post verwerking !

L.S.
Afgelopen dinsdag 1 december een brievenbus pakketje verstuurd. Het pakketje bevatte een belangrijk auto onderdeel wat 60 km verderop nodig is. Vandaag donderdag 3 december worden wij door onze klant gebeld met de vraag of wij het zijn vergeten te versturen. Dit is zonder meer NIET het geval. Verhit PostNL gebeld daar wordt mij ,na het doorlopen van een enorm keuze menu, gezegd dat het wel 5 dagen kan duren vanwege de "Kerst" drukte. Hallo wordt kerst al niet 2015 jaar gevierd in december. Ik vind dat een behoorlijke slappe smoes. Je kan en zou als bedrijf daarop kunnen en moeten anticiperen. Daarbij printen wij voor eigen rekening met een Dymo Labelwriter onze de verzend zegels. Het bedrag wat zo'n zegel kost is gelijk aan de zegels welke je bij een agentschap kan kopen, met dit verschil dat er voor eigen kosten een printer en labels moeten worden aangeschaft. Dit zou anders moeten.

Totdat PostNL de zaken beter heeft geregeld GEEN prijs verhoging en een compensatie voor het gebruik van je eigen printer en labels !

Geachte heer van Elst,

Als ik het goed begrijp heeft is uw brievenbuspakje nog net aangekomen bij de geadresseerde. Is het pakketje inmiddels afgeleverd? Het klopt inderdaad dat december de meest drukke maand is, een interessant artikel is hier te vinden: http://goo.gl/xYal9h. Natuurlijk proberen alle medewerkers in deze drukke periode hun uiterste best te doen, helaas is een vertraging niet uitgesloten.

Klopt het dat u zakelijke klant bent?

Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice

Ik hoor graag van u,

Hans
    L.S.
    Graag wil ik u er op wijzen dat het een BRIEVENBUS pakketje betrof. U weet wel de verlies gevende tak waar weer geld bij moet middels een zegelprijs verhoging omdat het briefverkeer terug loopt. HE ? Blijf erbij dat het al 2015 jaar kerst is in december. Graag ook een antwoord op de rest van mijn vragen m.b.t het zelf printen van de zegels. Vr.Gr. J.P.
    Geachte heer van Elst,

Uit uw bericht begrijp ik dat u er niet tevreden over bent dat u even veel voor uw zelf geprinte zegels moet betalen als voor onze standaard postzegels.

Deze dienst is geschikt voor klanten die grote hoeveelheden post versturen. Uiteindelijk levert het gebruiksgemak en de toegankelijkheid het voordeel op dat de kosten die u kwijt bent aan het printen dekt. U kunt uiteraard zelf kiezen of u deze dienst afneemt.
    Als u grote partijen post verstuurt, kunt u wellicht contact opnemen met onze afdeling Zakelijk om te bekijken welke verzendwijze voor u het meest geschikt is.

Meryl
    Beste PostNL,
    Het geeft een fijn gevoel dat PostNL zo met mij meedenkt en weet te bepalen dat ik voordeliger uit ben met deze ik print mijn eigen zegels "Service" van PostNL. Ik zal de visie van PostNL communiceren met de u wel bekende consumenten programma's Kassa en Radar. Tevens zal ik het probleem aanmelden bij de AFM. Met vriendelijk groeten en een prettige dag verder, J.P. van Elst
    Geachte heer van Elst,

Ik vind het erg spijtig om te horen dat u niet tevreden bent met onze antwoorden. Uiteraard heeft u altijd het recht om zaken waar u het niet mee eens bent te melden bij andere instanties.

Wilma
    J.P. van Elst
    Wij gaan onze bovenstaande aangegeven misstanden bij PostNL doorgeven aan de consumenten rubrieken en maken er melding van bij de AFM.
    Vriendelijke groeten en een een prettige dag verder . J.P. van Elst