Klacht POSTNL: Envelop leeg ontvangen en duidelijk open gemaakt !!!

Charlie

Ik heb 5 !!! dagen na verzending eindelijk een envelop ontvangen in seal met kaartje van PostNL. Track and trace heeft 5 dagen op ontvangen door PostNL gestaan.
Deze envelop was duidelijk open gemaakt/gescheurd en de inhoud eruit gehaald.
Op het kaartje staat dat deze postzending incompleet en/of beschadigd is.
Waarschijnlijk ontstaan tijdens de postverwerking.
Lekker makkelijk opglost door de PostNL.
Het Ps4 spel is gewoon gejat door een medewerker van PostNL !!!
Uiteraard heb ik geen bewijs hiervan maar ga daar maar vanuit.
Ik heb zelf bij de post gewerkt en heb met eigen ogen gezien hoe medewerkers met de post om gaan bij de PostNL. Te triest voor woorden !!!

Schadevergoeding van €.50,00

Geachte meneer Schaling,

In uw e-mail geeft u aan dat uw post incompleet is aangekomen. Ik kan mij voorstellen dat dit heel vervelend voor u is en bied u dan ook mijn welgemeende excuses aan.

Helaas kan ik niet voor u achterhalen wat er mis is gegaan. Wij gaan met een zo groot mogelijke zorg om met de post. Ik kan me dan ook voorstellen dat u niet blij bent dat het anders is gelopen. Uw post is verstuurd zonder een verzekering tegen schade of vermissing. Daarom kan ik de schade niet vergoeden. Wel geef ik uw klacht door aan de afdeling die verantwoordelijk is voor de beschadiging aan uw post, zodat dit in de toekomst niet meer voorkomt. U ontvangt hier echter geen reactie op.

Uw signaal kan ons helpen om onze dienstverlening te verbeteren. Ik stel het dan ook zeer op prijs dat u contact met ons heeft opgenomen.

Donna
    Klantenservice PostNL
    Charlie
    Dit is dus geen oplossing. Nadat de verzender het poststuk heeft betaald en ingeleverd is het in het bezit van PostNL. Nota bene met barcode en track and trace !! PostNL schuift het nu van zich af en ik moet maar kontakt opnemen met de afzender. Maar wat kan hij daar nu aan doen, helemaal niets want alles door hem keurig afgehandeld !! Fout ligt overduidelijk bij de PostNL maar die doen er dus helmaal niets mee, nemen niet eens de moeite. Ja ff doorgeven maar dat doen ze schijnbaar dagelijks !!
    Geachte heer Schaling,

Hartelijk dank voor uw reactie. Ik kan me voorstellen dat u zeer ontevreden bent over de manier waarop u uw poststuk heeft ontvangen en begrijp dat uw klacht op deze manier niet is opgelost. Graag geef ik u een toelichting.

De afzender is onze opdrachtgever voor verzending. Uw zending is verstuurd met track&trace, echter zonder verzekering. Dit betekent dat er bij schade of vermissing geen mogelijkheid op schadevergoeding is. Het spijt me dat ik u hierbij verder niet van dienst kan zijn. Omdat het hierbij gaat om een herkenbare, goed te omschrijven inhoud, kan de afzender bij ons een navraagformulier opvragen zodat we onderzoek kunnen doen naar de vermiste inhoud.

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Tamar
    Charlie
    PostNL doet dus helemaal niets en trekt zijn handen ervan af. Het is overduidelijk dat het bij hun intern fout is gegaan maar schuiven het maar af op "het is niet verzekerd verstuurd" Dan moet je dus elk poststuk verzekerd versturen ?? PostNL is een drama bedrijf waar men hun klanten NIET serieus nemen !!! Waardeloze oplossing, nemen niet ens de moeite .....