Klacht POSTNL: Envelop met kapotte inhoud door postnl

Klachtnummer
# 29102
Gebruiker
Joyce
Datum
1 reactie

Details

De klacht

2 dagen geleden heb ik per post een bubbeltjesenvelop verzonden (gewone brievenbusverzending) met daarin een 5 ml. flesje parfum, wat nogmaals in bubbeltjesplastic verpakt was. Dit parfum heb ik via marktplaats verkocht en vertegenwoordigd een waarde van € 12,-. De ontvanger heeft mij gisteren gemaild dat het flesje kapot was. Ik heb zelfs bij verzendingen wereldwijd nog niet zoiets meegemaakt en ik wil graag weten of postnl voor de schade opdraait. Daarnaast vraag ik mij af wie hiervoor contact moet opnemen met postnl, de verzender (verkoper) of ontvanger (koper). Ook vraag ik mij af hoe vaak dat dit voorkomt.

De oplossing

Ik wil graag dat of ik of de ontvanger gecompenseerd wordt.

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte mevrouw Koops,Bedankt voor uw bericht. Wat zonde dat dit parfumflesje kapot is gegaan tijdens het verzenden. Hiervoor bied ik u mijn excuses aan. Helaas heb ik u telefonisch niet kunnen bereiken, vandaar dat ik u via deze website een bericht stuur.Uit uw bericht heb ik kunnen opmaken dat u deze zending goed heeft verpakt. Maar wanneer dergelijke zendingen via briefpost worden verzonden gaat deze door de automatische sorteerproces en kan het helaas toch een keer gebeuren dat een dergelijke inhoud beschadigd kan raken.Bij het verzenden van briefpost is er, volgens onze Algemene Voorwaarden, bij verlies en/of beschadiging geen recht op schadevergoeding. PostNL is alleen aansprakelijk voor zendingen die met een aanvullende dienst zijn verzonden
    Uw melding heb ik uiteraard gerapporteerd om onze dienstverlening in de toekomst te verbeteren.Nogmaals mijn excuses voor de overlast.Met vriendelijke groet,Annet
    PostNL Klantenservice

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen