Klacht POSTNL: Envelop niet bezorgd, geen nieuw verzendlabel of vergoeding kosten

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 384308
Gebruiker
VierdeGiraff#685
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Ik heb onlangs online een verzendlabel (zonder track en trace) gekocht voor een envelop die in Italie bezorgd diende te worden. Helaas is deze envelop nooit aangekomen. Super balen van de inhoud, maar ik hoopte van PostNL op zijn allerminst een nieuw verzendlabel te krijgen zodat ik een nieuwe envelop kon opsturen. Niets blijkt minder waar. PostNL zegt gewoon dat ik pech heb. Ik betaal dus voor een dienst die niet geleverd wordt en dan ben ik niet alleen de inhoud van de envelop kwijt, maar ook mijn geld. Ik vraag niet eens mijn geld terug, enkel een nieuw verzendlabel. Dat is toch wel het minste dat PostNL kan doen. In plaats daarvan moet ik maar gewoon opnieuw betalen voor een dienst die nooit is geleverd.

De oplossing

Ik wil een nieuw verzendlabel zodat ik mijn envelop nogmaals richting Italie kan sturen.

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer, mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de bezorging een poststuk in het buitenland. U heeft een poststuk naar Italië verzonden, maar deze is helaas niet aangekomen. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Mijn excuses dat het poststuk niet is aangekomen. Briefpost is een onverzekerde manier van verzenden. Dit houdt in, dat wanneer het poststuk niet aankomt, hier geen onderzoek of vergoeding mogelijk is. Ik kan u daarom geen nieuw verzendlabel sturen. Ik zie dat u hier op 15 augustus ook contact over heeft gehad met PostNL. Mijn collega heeft een klacht hierover genoteerd.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact op te nemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Uiteindelijke oplossing

Auteur
VierdeGiraff#685
Datum
Uiteindelijke oplossing
Er is geen oplossing geboden.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen