Klacht POSTNL: enveloppe onterecht als pakketpost aangemeld en vervolgens toch door de brievenbus gepropt.

esther

Via internet kocht ik van een particulier een bol wol (geen hele ronde, een vrij platte bol wol) afspraak was verzendkosten voor mijn rekening.
Aangezien ik in het verleden zelf ook weleens een bolletje naar deze of gene heb verstuurd ging ik uit van brievenbuspost dus een porto van hooguit 2 a 3 euro.
Verzender melde mij na versturen dat het 6,95 ging kosten, omdat de dame op het kantoor bleef volhouden dat het niet door de brievenbus zou passen
Wat schetst mijn verbazing als ik de volgende dag bij thuiskomst de bol wol in de brievenbus vindt? Door de brievenbus "gedaan door de pakketbezorger.
Conclusie: het paste dus wel degelijk door de brievenbus, en ik ben dan ook van mening dat ik recht heb op 4,03 euro retour.
Overigens wel vreemd dat pakketpost zomaar door de brievenbus gedaan wordt, voor hetzelfde geld is het bewust als pakket verstuurd omdat het breekbaar is?

vriendelijke groet,
Esther

het verschil tussen brievenbuspost en pakketpost zou ik graag retour willen van postNL

Geachte mevrouw Neelis,

Uit uw bericht begrijp ik dat uw zending is afgeleverd in de brievenbus. Ik snap dat uw verwachting anders was. Ik vind het vervelend dat onze dienstverlening niet aan uw verwachtingen heeft voldaan en bied u hiervoor mijn excuses aan.

Allereerst wil ik u danken voor uw melding. Het is voor onze bezorgers toegestaan om een standaard zending in de brievenbus af te leveren als de zending door de brievenbus past. Ook als op de zending zelf door de verzender wordt aangegeven dat dit niet gewenst is.

Thera

esther
    Op mijn eerste deel van de klacht gaat u niet in. de dame achter de balie heeft het ten onrechte als pakketpost aangemerkt, ondanks bezwaar hiertegen van de verzender.
    De verzender had gelijk, het paste wel degelijk door de brievenbus. Dit heeft uw bezorger zelf bewezen.
    Daarom ben ik ook van mening dat ik recht heb op 4,03 euro retour vanwege de inschattingsfout van de baliemedwerkster.

Geachte mevrouw Neelis,

Ik vind het erg vervelend dat de dienstverlening van ons postkantoor niet aan uw verwachtingen voldoet. Al onze vestigingen zijn geïnformeerd over de producten. Daarom bied ik u mijn excuses aan voor het geval dat de afzender niet correct is geholpen.

Ik zou u adviseren om contact op te nemen met de afzender, de afzender kan vervolgens contact met ons opnemen om een klacht in te dienen tegen het postkantoor.

Thera

esther
    De afzender heeft hier niets mee te maken, die is zo lief geweest om mij een bolletje wol toe te sturen. Die ga ik hier verder niet mee lastig vallen.
    Zij is ook niet degene die een klacht heeft, dat ben ik.
    Dus bij deze dien ikzelf een klacht in tegen het postkantoor.
    slechte kachtenafhandeling van postNL.