Geachte heer/mevrouw,
Dank voor uw bericht. De oplossing die u biedt is echter niet toereikend. Ik kan niet anders dan concluderen dat u niet levert wat u belooft, of dat uw website foutieve informatie bevat.
Ik citeer:
"Verstuur je brief aangetekend en kies voor extra zekerheid. Bewijs van versturen en ontvangst? Verstuur je brief aangetekend. Het wordt persoonlijk overhandigd aan de deur, nadat de ontvanger heeft getekend."
Daarnaast worden de volgende voordelen tot opzichte van normale post beloofd:
- Bewijs van versturen en ontvangst
- Volg je brief met track&trace
- Tot €50 verzekerd bij verlies of beschadiging.
Bron: https://www.postnl.nl/versturen/brief-of-kaart-versturen/verzendopties/aangetekend/
Tot nu toe worden zeker al twee van de drie beloofde voordelen niet waargemaakt.
Ik heb geen mogelijkheid om middels track en trace te controleren waar het poststuk zich bevindt, en gezien u ook een onderzoek moet instellen, u ook niet.
Tevens heb ik dus geen bewijs van ontvangst, en die zal ik gezien uw uitleg van het proces bij een postbus dus ook niet gaan krijgen. De reden dat ik dit document aangetekend verstuur, en daarbij een bevestiging van ontvangst wenste, is dat het officiële correspondentie met de RDW betreft. Als het document niet tijdig aankomt, zijn daaraan voor mij grote financiële en praktische gevolgen verbonden aangezien ik dan geen auto meer mag rijden. Dit is nodig voor mijn werk.
Indien het te laat aankomen zoals nu te wijten is aan de handelswijze van PostNL biedt mij dat in het uiterste geval de mogelijkheid om PostNL voor de gevolgschade aansprakelijk te houden. Zeker wanneer ik voor extra zekerheid een additionele vergoeding heb betaald. Ik zou graag willen dat u zo spoedig mogelijk repareert (en dus dit bericht beschouwd als een ingebrekestelling zoals in artikel 6:82BW lid 1 en 2).
Daarnaast waardeer ik het dat u mij net te woord staat, maar als ik met het bovenstaande probleem telefonisch navraag doe krijg ik een medewerker aan de telefoon die, om het maar even op z'n Nederlands te zeggen, 'de hoorn erop smijt".
Kunt u zich voorstellen dat dit mij een bijzonder vervelende nasmaak geeft, gecombineerd met de potentieel vergaande gevolgen van te late levering?
De oplossing die daar geboden werd was dat ik dan zelf moest navragen bij de RDW. Laat dat nu net hetgeen zijn dat ik aan u heb uitbesteedt.
Ik hoop dat u mij een passende oplossing kunt bieden,
Met vriendelijke groeten,
P. Roelofs