Klacht POSTNL: Er wordt tegen mij gelogen bij de klantenservice en een pakket wordt niet op tijd verwerkt.

sad Niet opgelost

Beste PostNL,
Ik heb tweemaal gebeld met jullie klantenservice omdat een pakket ten eerste te laat is verwerkt en ten tweede veel te laat wordt bezorgt. In het contact met de klantenservice wordt er tegen mij gelogen wanneer ik vraag over het vorige contact. Vervolgens wordt ik onrespectvol behandeld wanneer ik het uitwijs. Wanneer ik vraag naar een manager wordt dit ontzegt. In plaats van een oplossing te zoeken of een excuses aan te bieden wordt er niets uitgevoerd. Het pakket betreft planten die ik waarschijnlijk de dag van aankomst weer terug kan sturen doordat het veel te laat aan zal komen. Hiernaast heb ik bevestiging gekregen van het bedrijf waar ik het pakket heb besteld dat de zakelijke afdeling het pakket heeft omgezet naar een avondlevering. Dit werd ook verworpen en verder niets mee gedaan.

De oplossing die ik verlang is, naast een excuus voor de manier dat dit afgehandeld is, een compensatie. Dit is omdat de planten die ik besteld heb, zelfs als ze nog leven, lang zonder water hebben gestaan in dit weer en daardoor niet meer zo gezond zijn. Hierdoor zal er tijd en moeite ingestoken moeten worden om ze weer sterker te maken.

Geachte mevrouw/heer Kooistra,

Vriendelijk bedankt voor uw bericht en het spijt me te lezen dat uw zending niet tijdig is verlopen. Ook geeft u aan dat u niet naar behoren bent aangesproken door onze klantenservice. Hiervoor wil ik mijn excuses aanbieden en graag reageer ik op uw bericht.

Om te kunnen bepalen wat er in uw geval mogelijk is en hoe de situatie is ontstaan, zou ik graag de barcode van de zending willen bekijken. Zou u ons deze willen toesturen?

In afwachting van uw reactie verblijf ik.

Tycho

Beste Tycho,

Hierbij de codes:3SMYPA602694590
    3SMYPA383046166

Arjan
    KooistraArjan
    Nog even als toevoeging. In contact met het bedrijf heb ik bevestiging gekregen dat de planten in tegenstelling tot wat de klantenservice tegen mij had verteld op tijd waren afgegeven.
    Geachte mevrouw/heer Kooistra,

Hartelijk dank voor de aanvullende gegevens. Naar aanleiding van de scangegevens heb ik kunnen zien dat de zendingen inmiddels zijn aangekomen. Ze zijn op 1 mei bij ons aangeboden, maar hebben beide inderdaad tijdens het proces vertraging gehad. Wat hiervan precies de reden is, kan ik vanuit hier niet nagaan.

Het streven is om het pakket binnen 24-uur te leveren, maar dat is geen garantie. Door omstandigheden kan het voorkomen dat een zending vertraagd raakt en niet tijdig geleverd kan worden.

Op basis van de 3S-codes heb ik, net als mijn collega’s van de telefonische klantenservice, niets terug kunnen vinden in mijn systeem over een wijziging naar een avondbezorging.

U vraagt tevens om een compensatie. Echter betreft dat gevolgschade en dat is uitgesloten volgens de Algemene Voorwaarden. Daarnaast is de verzender onze opdrachtgever. Mocht er iets mis zijn met de zending en de verzendvoorwaarden voldoen hieraan, kan alleen de afzender aanspraak maken op een eventuele vergoeding. Voor u kan ik hierin niets betekenen. Ik wil u dan ook adviseren om hierover contact op te nemen met de afzender. Wellicht dat zij hierin nog iets voor u kunnen betekenen.

Ik wil u uiteraard namens PostNL mijn excuses aanbieden voor al het ongemak dat is ontstaan en Ik hoop u zo voldoende te hebben geïnformeerd.

Irene
    PostNL