Klacht POSTNL: Erg lange wachtijd

Jorn de beer

Hoi goedendag. Ik ben bang dat mijn pakket zoek is geraakt bij postNL. Op 7-4-2020 heb ik wat besteld bij bol.com. Op 8-4-2020 krijg ik dan ook de bevestiging dat dit pakketje is meegegeven aan postNL met het bericht u kunt uw pakket binnen enkele dagen in uw brievenbus ontvangen. Ongeveer een week later word deze status veranderd naar uiterlijk 20-4-2020 kunt u uw pakketje ontvangen. Het is nu 30-4-2020 en nog geen pakketje of update over dit pakketje. Ik snap dat het druk is wegens corona, maar het zou erg fijn zijn als ik zou weten waar ik aan toe ben.

Ik zou graag willen weten waar ik aan toe ben. Hoe lang het nog ongeveer duurt of wanneer ik hem kan verwachten. Of eventuele andere reden voor wat er aan de hand is.

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een vraag heeft over de status van uw pakket. Het is nog niet bezorgd en u zou graag willen weten wanneer u het kunt ontvangen. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Ik wil graag voor u nagaan wat hierover in ons systeem staat. Helaas heb ik van u te weinig informatie ontvangen om uw melding direct in behandeling te kunnen nemen. Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag alsnog de volgende informatie:

- Met het bestelnummer kunnen we niets nagaan. Heeft u ook een Track- en trace-code?Deze begint vaak met 3S of begint en eindigt met 2 letters zoals Ab123456789CD.
    - Wat is uw e-mailadres?

Zodra deze informatie is aangeleverd, zal uw melding verder in behandeling worden genomen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een (privé) reactie op dit bericht.

Jorn de beer
    Goedemiddag,

Bedankt voor uw reactie, maar tot mijn spijt zit er geen track and trace code bijgeleverd door de verkoper Bleco.

U kunt dus niks met het bestelnr. Of mijn adres gegevens?

Mijn persoonlijke e-mail is : jorndebeer@hotmail.com

Alvast bedankt, mvg

Jorn de Beer
    Geachte heer,

Hartelijk dank voor uw reactie. Het is nooit mogelijk om zendingen zonder track en trace code te traceren; ook niet op basis van bestelnummer of adresgegevens. Wel heb ik middels een registratie in ons systeem de vermissing van uw zending doorgegeven aan de verantwoordelijke afdeling binnen uw postcodegebied. Deze registratie wordt gebruikt ter verbetering van de interne processen en dienstverlening.

Verder kunt u het beste contact opnemen met de afzender voor een passende oplossing. De afzender heeft gekozen voor een verzendmethode waarbij deze partij zelf verantwoordelijk blijft totdat u uw pakket in handen heeft.