Klacht POSTNL: Erg verdrietig over postnl

sad Niet opgelost
Lilyroos26

Mijn pakket nooit bezorgd. 2x opnieuw verzonden. 1x retour naar mij de afzender. Klantenservice gebeld surinaams meisje erg onbeschoft. 3x opnieuw gebeld. 1x hoorn erop gegooid nadat ze vertelde dat er een storing was. 1 man gesproken wel aardig. Pakje staat vanaf 4 aug bezorger onderweg en elke dag bezorging niet gehaald. Het houd op bij 10 aug daarna niets te zien. Niemand kan mij helpen er zat een verjaardagskado in. 2x verzendkosten betaald

Pakkket is 1x retour gekomen. Graag terug naar afzender. Lilian thur, kievit 15, 4021jd maurik
Goedemiddag, Omdat het niet verzekerd is kan er geen onderzoek gestart worden. Dan wil ik het bij deze laten verzekeren. Geef het bedrag maar door dan betaal ik het wel. Jammer dat er iets anders onder track and trace wordt verstaan. Want na 10 aug. Geen enkele actie meer. Dus gestolen das diefstal. Ik heb 1x via post verstuurd dat was 2,80 euro en die kwam retour. Toen via track and trace. 4,60 euro. Naam rekening: L. Kuldip SINGH Rekening: Nl63ABNA0819282766

Geachte heer, mevrouw,

Dit pakket is als brievenbuspakket verzonden, waardoor het minder scans ontvangt. Wél hadden de scans door moeten lopen tot de bezorging. Begrijp ik goed dat het pakket nog niet door de geadresseerde is ontvangen? Dan maak ik hier graag een melding van en wil ik kijken wat ik voor u kan betekenen in de gemaakte kosten. Doordat het pakket niet verzekerd is verzonden, is het niet mogelijk om verder onderzoek te doen of het pakket te retourneren.

- De bevestiging dat het pakket inderdaad nog niet door de geadresseerde is ontvangen;
    - uw e-mailadres;
    - uw rekeningnummer;
    - de tenaamstelling van dit rekeningnummer.

Lilyroos26
    Goedemiddag,

Het is altijd mogelijk om een onderzoek te starten. Maar omdat het pakket niet verzekerd is wordt er niets mee gedaan. Ik ging er altijd v uit dat via track en trace het altijd traceerbaar is. Medewerkers van postnl hebben 2x niet gevraagd is het een waarde pakket, zo ja wilt u het verzekeren? Ik wil mijn pakket terug om het persoonlijk af te leveren.

Bedankt voor uw bericht.

Uiteraard begrijp ik graag dat u uw pakket terug wilt. Helaas zal ik net als in het eerdere bericht aan moeten geven dat uw zending onverzekerd is verzonden. Wanneer een zending onverzekerd verzonden is, is PostNL niet aansprakelijk bij verlies of schade en kunnen wij dus ook geen onderzoek starten wanneer dit het geval is.

Hierboven is aangegeven dat wij graag willen kijken wat wij voor u kunnen betekenen in de gemaakte verzendkosten. Om dit te kunnen doen, ontvangen wij graag de benodigde informatie.

In uw bericht geeft u ook aan dat medewerkers van PostNL u niet hebben geïnformeerd over het verzekerd verzenden van een pakket. Ik begrijp dat u hier van baalt, toch zal ik u aan moeten geven dat het uw eigen verantwoordelijkheid is om er voor te zorgen dat een pakket wel of niet verzekerd verzonden wordt. De medewerkers op de PostNL locaties zijn géén PostNL medewerkers maar 'gewoon' medewerkers van de betreffende winkel waarin de PostNL locatie gevestigd is. Zij faciliteren enkel in het versturen van pakketten en het is dan ook aan u om aan te geven hoe u uw pakket verzonden wilt hebben. Wanneer u niet aangeeft dat het verzekerd moet worden, zullen zij ten alle tijden de zending als 'standaard' zending verzenden en dit is zonder verzekering.