Klacht POSTNL: Erkenning fout leidt niet tot aanpassing informatie.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 277873
Gebruiker
O.M. van den Ham
Datum
1 reactie

Details

De klacht

PostNL is na ontstellend veel contacten over en weer en verbroken beloftes van PostNL en foutieve informatie van hun kant eindelijk een onderzoek gestart naar waar mijn bestelling bleef. Aangezien een medewerker stelde dat het was afgeleverd èn in behandeling was, zijn ze na lang aandringen van mijn kant, toch maar dat onderzoek gestart. Verrassing, daaruit kwam dat niet de correcte uitreikprocedure was gebruikt. Nu weet niemand meer waar het pakket is. PostNL stelt dat ik maar tot een oplossing moet komen met de afzender (in China). Deze echter wimpelt alles af aangezien de Track&Trace info blijft staan op 'afgeleverd'. PostNL weigert dat aan te passen, maar die afzender krijgt geen info van PostNL dat het pakket verkeerd is afgeleverd. Dat moet veranderen, anders kan er niet tot een oplossing gekomen worden.

De oplossing

Aanpassing van Track&Trace code info, ik vrees echter dat meer ingrijpen van de kant van PostNL nodig is. Aangezien de afzender weken verteld is dat het pakket is afgeleverd, denk ik dat ze alleen met druk nog tot een oplossing zullen komen. Anders compensatie voor bestelling en moeite die ik in deze zaak heb moeten steken.

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer, mevrouw Van der Ham,

    Uit uw bericht begrijp ik dat u ontevreden bent, omdat u uw zending nog niet heeft ontvangen. Het spijt me om dit te horen. Ik heb mijn systeem geraadpleegd voor meer informatie en reageer graag op uw bericht.

    Door uw klacht door te geven heeft de leidinggevende kunnen concluderen dat uw pakket bij de buren is bezorgd op nummer 67-05. De bezorger is hierop aangesproken en u mag ervan uitgaan dat een situatie als dit niet weer voor zal komen. Hoewel ik me voor kan stellen dat u het vervelend vindt dat uw buren steeds niet niet thuis, raad ik u toch aan om hier nogmaals en op verschillende tijdstippen langs te gaan. Alleen op die manier kunt u uw pakket in handen krijgen. Mijn excuses voor dit ongemak.

    Wij kunnen de status van uw pakket niet veranderen, omdat uw pakket is afgeleverd. Hoewel dit bij de buren is gebeurd, is het pakket nog steeds afgeleverd. Uw klacht hierover is inmiddels opgepakt en meer dan dit kunnen wij niet voor u doen.

    De afzender heeft ervoor gekozen om de zending zonder aanvullende diensten te versturen. Dit betekent dat het pakket niet verzekerd was en ik ga ervan uit dat de lokale postorganisatie van de afzender om deze reden geen onderzoek voor de afzender kan starten. Dit betekent dat de afzender zelf verantwoordelijk is voor een passende oplossing aan u. U zult hierover zelf contact op moeten nemen met de afzender en hem hierover dienen te informeren. Het spijt me om te horen dat de afzender niet klantvriendelijk is tegenover u.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,

    Minke
    PostNL

Uiteindelijke oplossing

Auteur
O.M. van den Ham
Datum
Uiteindelijke oplossing
Wij verknallen het en u mag het oplossen, PostNL in een notendop.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen