Klacht POSTNL: Ernstige achterstanden internationale pakketten

europnl

Pakketten welke vanuit China (Alibaba) zijn verzonden en eind november/begin december in Nederland zijn aangekomen , zijn nu ruim 2 maanden na verzending nog niet aangekomen (zendingen van voor en na die datum werden steeds binnen 2 a 4 weken bezorgd) Wij vrezen diefstal of onafgewerkte achterstanden
Pakket nrs ;
LP00087512345306China Netherlands 2017-12-01 09:26, In transit
06892784992 China Netherlands 2017-12-02 07:14,?????, In transit
06909103395 China Netherlands 2017-11-29 13:57, ???? In transit
06899025974 China Netherlands 2017-11-27 22:25, ???? In transit
06907981934 China Netherlands 2017-11-30 01:39, ???? In transit

Spoedige uitlevering

Geachte heer, mevrouw Van de Boezem,

Uit uw bericht maak ik op dat u uw pakketten uit China nog niet heeft mogen ontvangen. Hier bied ik graag mijn excuses voor aan.

Ik vrees dat de codes die u gestuurd heeft, tot geen resultaat leveren in ons systeem. Heeft u toevallig ook Nederlandse Track en Trace-codes ontvangen?

In afwachting van uw reactie verblijf ik.

Rodney
    PostNL
    Beste Rodney
    Dank voor Uw snelle antwoord doch ben een beetje verwonderd over Uw vraag ; Postnl heeft toch overeenkomsten met o.a. China Post (waarvan de meeste codes zijn) U heeft toch wel Uw applicaties waarmee U deze nummers van Uw buitenlandse partners kunt volgen ?
    Het is inmiddels duidelijk , gezien de stortvloed van klachten in de periode rond eind november/begin december 2017 dat Postnl kampt met een enorme achterstand in het (internationaaal) sorteercentrum Amsterdam. Het lijkt me na bijna 2 maanden toch wel duidelijk dat Postnl de hoogste prioriteit moet stellen om deze achterstanden weg te werken. . Excuses zullen niet veel helpen daar hier simpelweg de vraag is of U Uw klanten wel serieus neemt.
    Bij een goedwerkend systeem dienen wij er toch van uit te kunnen gaan dat Postnl de binnenkomende pakketten deudelijk administreert zodat U ze aan de hand van de door mij verstrekte administratiecode van Chinapost, kunt terugvinden.

Met gefronste wenkbrouwen wacht ik gaarne Uw reactie af.

Met vriendelijke groet

Johan
    Geachte heer van der Boezem,

Hartelijk dank voor uw reactie.

Aan de codes te zien zijn de pakketten na aankomst in Nederland verder gegaan als briefpost, dit houdt tevens in dat wij deze pakketten binnen Nederland niet verder kunnen traceren. Omdat deze eind november/begin december al verstuurd zijn raad ik u aan om contact op te nemen met de afzender, de afzender kan samen met u een passende oplossing treffen in deze situatie. Ook kan de afzender informeren bij de lokale postorganisatie in het land van oorsprong of het mogelijk is om hier verdere navraag naar te doen. Hopelijk heeft u dan snel meer duidelijkheid over de pakketten.

Ik hoop u hiermee eerst voldoende geïnformeerd te hebben.

René

europnl
postnl moet haar klanten serieus nemen , doet geen enkele moeite om de klachten ook maar te onderzoeken kortom zeeeeeer onprofessioneel en orustbarend dat zo'n labiele organisatie door de overheid is aangewezen om internationale pakketten te ontvangen.