Klacht POSTNL: EV979004235CN Of 3SEPGE3213146

Geachte,

Graag zou ik willen weten of mijn pakket of informatie daaromtrent bekend is.
Ik heb nml al eerder klacht hierover gemeld bij jullie.
Mijn pakket ligt al vanaf 2 feb J.l. Bij de douane en tot op heden dus nog niets mogen ontvangen , helaas. Vier weken geleden is er door PostNL daarover melding gemaakt en is mij medegedeeld dat de douane nog vier weken heeft om mij hieromtrent te informeren waarom het pakket nog bij hen ligt.
Het kan toch niet zo zijn dat alles maar word achtergehouden zonder dat de geadresseerde hiervan op de hoogte word gesteld.
Graag uw reactie en eventuele oplossing .

Met vriendelijk groet,

T.G. Hoogewerf

Bezorging pakket

Geachte heer Hoogewerf,Wat super vervelend dat uw zending nog bij de douane ligt. Helaas hebben we geen invloed op de vrijgave van de douane. Graag wil ik met je mee kijken of ik meer informatie beschikbaar heb. Zou ik hiervoor uw barcode mogen?Met vriendelijke groet,Lotte
    Bedankt Lotte voor je reactie,
    Zoals je in helemaal bovenin kunt lezen heb je de keuze uit twee barcodes nml EV979004235CN ( van EMS) Of 3SEPGE3213146 ( = barcode die gegeven word bij binnenkomst Nederland)
    Vorige maand werk mij door PostNL verteld dat de douane nog 30 dagen had om mij te berichten waarom de aan mij geadresseerd pakket nog niet vrijgegeven is. Inmiddels zijn we al 42 dagen verder en nog steeds weet ik niets.
    Neem aan dat hier een wettelijk aantal dagen aan verbonden is?
    Geachte heer Hoogewerf, Hartelijk dank voor uw reactie. Wat spijtig om te lezen dat u nog steeds geen bericht heeft gekregen. Uw zending is door de douane in beslag genomen. Wat hier de precieze reden van is kan ik helaas niet zien, u wordt hier normaal gesproken schriftelijk over geïnformeerd. Ik begrijp dat u nog geen toelichting heeft gekregen en heb daarom nogmaals een melding aangemaakt met het verzoek u hierover te informeren. Dat kan enige tijd in beslag nemen, ik hoop uiteraard dat u snel meer duidelijkheid krijgt. Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.Met vriendelijke groet,Tamar
    Tonnis Hoogewerf
    Ik begrijp dat zoiets enige tijd kan duren, maar wat ik niet begrijp is dat begin maart J.l ik van PostNL kreeg te horen dat ik binnen 30 dagen bericht behoor te krijgen. Ik mag aannemen dat er dus bepaalde regeltjes zijn waar aan gehouden dient te worden.
    Zal ik dan toch genoodzaakt zijn om juridische hulp hieromtrent te moeten inschakelen?
    Gr. Tonnis Hoogewerf
    Geachte heer Hoogewerf, Normaal gesproken wordt een normale zending binnen 30 dagen door de douane vrijgegeven. Echter heeft de douane aangegeven uw zending nader te willen onderzoeken wegens de inhoud van uw zending. Mocht het zo zijn dat uw pakket Nederland niet in mag zal uw zending retour afzender worden gestuurd of vernietigd. De melding die mijn collega opnieuw voor u heeft uitgezet is intern en hierop wordt verder geen terugkoppeling gegeven. Mijn excuses voor het ongemak.Met vriendelijke groet,Lotte
    PostNL Klantenservice.
    Tonnis Hoogewerf
    Ik vindt het nu toch wel heel erg vervelend te worden. Ergens word er geklooid want als ik het tracenummer intoets zie ik nu ineens dat er op 21-04-2015 om 09:56 geprobeerd is om het pakket af te leveren terwijl de nederlands barcode 3SEPGE3213146 aangeeft ; niet bekend. Hoe zit dit eigenlijk en welk telefoonnummer kan ik bellen voor de douane. Want het pakket ligt toch gewoon bij jullie omdat douane geen magazijn heeft? Wie houd wie voor de gek op mijn kosten ( pakket is dik betaald )
    Gr