Opgelost door POSTNL: Exit PostNL

content Opgelost

Exit PostNL

Lieve mensen, geloof mij; post bezorgen is echt heel moeilijk en complex. Je moet een adres lezen op een brief of pakje, daar helemaal heengaan, de brief of het pakje door de gleuf van de brievenbus doen, dan wel aanbellen en het poststuk overhandigen. Poeh. Dat is niet niks. Het is een stuk gemakkelijker om een satelliet in een geostationaire baan rond de aarde brengen.

Nu weer dit: ik vond een aan mij gericht pakje voor mijn voordeur op de galerij van de flat waar ik woon. Onbeheerd!!! Een stille getuige van een beschamend serviceniveau van PostNL. Hoe haalt de bezorger van PostNL het in zijn hoofd om dit te doen. Onaanvaardbaar!!!

Ik begrijp dat de tarieven onder druk staan en de concurrentie hevig is, maar waarom lukt het de concurrenten van PostNL wel om hun werk (enigszins) naar behoren te doen? Waarom bezorgt PostNL nog maar 1 keer terwijl andere diensten 2 keer een bezorgpoging doen? Waarom dumpt PostNL pakketten soms op een afhaalpunt dat 5 kilometer !!! van het bezorgadres afligt en doen de anderen dat niet? En nu dit!

Nog zoiets; ik heb ondertussen ook al 2 keer een excuusbrief van PostNL gehad inclusief een bundeltje zoekgeraakte en weer teruggevonden post, waaronder een aantal poststukken van de belastingdienst. Gevolg van die verdwenen post van de belastingdienst was o.a. een boete van ruim 5.200 euro, een boete die ik pas na veel moeite van tafel heb gekregen.

Wat is er toch aan de hand met PostNL? Met andere bezorgdiensten heb ik dit soort zaken nog nooit meegemaakt. Ja, ik weet het; het is krankzinnig ingewikkeld om een pakje netjes te bezorgen. Maar nogmaals, het lukt concurrenten wel.

Bij webshops ben ik ertoe overgegaan om te verzoeken mijn bestellingen niet meer per PostNL te verzenden. Een van die webshops heeft inmiddels inderdaad een tweede verzendoptie aangeboden op hun website.

Ondertussen heeft de top van PostNL, gezien de bonussen, het kennelijk zeer goed met zichzelf getroffen. Wordt vervolgd...

Een degelijke service leveren, zonder 'gedoe'.

Uiteraard snap ik inderdaad van deze gehele situatie. Een zending onbeheerd achter laten is zeker niet de bedoeling en past ook zeker niet in ons beleid. Helaas heb ik van u te weinig informatie ontvangen om uw melding direct in behandeling te kunnen nemen. Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag alsnog de volgende informatie:

- de Track & Trace van deze zending;
    - uw e-mailadres

Harry V
    U vroeg om de track & trace-code; dat is deze: 3SDMDX1165102. Mijn e-mailadres is: hjvv@terrah.net. Ik hoop twee dingen, 1) dat de bezorger wordt verteld de post persoonlijk te overhandigen als deze niet door de brievenbus kan, en 2) dat PostNL zijn service verbetert.

Bedankt voor de aanvullende informatie. Mijn excuses voor het feit dat dit pakket zomaar onbeheerd is achtergelaten. Graag informeer ik u over de verdere afhandeling.

Ik heb een klacht voor u aangemaakt. U zal hier geen verder bericht over ontvangen, maar dit komt terecht bij de leidinggevende op het bezorgkantoor en die gaat dit bespreken met de betrokken chauffeur en zal passende maatregelen nemen om de bezorging zo spoedig mogelijk te verbeteren.

Harry V
Zeker weten of de zaak is opgelost doe ik het niet, want daarover krijg ik volgens het antwoord geen nader bericht, maar laat ik zeggen dat ik goede hoop heb. Ik heb de track & Trace-code doorgegeven, en dus is precies bekend welk pakket door de postbezorger onbeheerd voor mijn deur is achtergelaten. Ik ga ervan uit dat dit met de betreffende postbezorger besproken wordt en een dergelijke manier van 'bezorgen' niet meer voor zal komen.