Klacht POSTNL: Exorbitante prijsverhoging persoonlijke postzegels
Details
Klacht
In maart 2013 betaalde je voor 350 velletjes persoonlijke postzegels € 1890. Dat was het bedrag dat je voor 350 x 10 postzegels betaalde volgens het toen geldende tarief van €0,54 voor een gewone brief .Vandaag, 1 jaar later, ben je daar € 2627,45 voor kwijt, een stijging van bijna 40%. Dat komt omdat het tarief gestegen is van €0,54 naar €0,64, maar vooral omdat PostNL het begrip afhandelingskosten geintroduceerd heeft. Deze bedragen in dit geval bijna € 390!
Het wrange is ook dat PostNL op mijn klacht daarover niet anders reageert dan "....een forse verhoging, voor dit ongemak wil ik u dan ook mijn excuses aanbieden". Wel excuses geen oplossing dus.
Daar komt nog bij dat van deze velletjes een groot deel niet gebruikt wordt waar zij voor bedoeld zijn (om op een brief te plakken dus) maar direct in een verzameling gaan. PostNL hoeft dus geen enkele prestatie te leveren maar kan direct de winst opstrijken.
Gewenste oplossing
De oplossing is ontzettend simpel: Nu zijn de afhandelingskosten gebaseerd op het aantal velletjes dat je koopt (€1,10 per stuk). Verander dat in een vast bedrag per order bijvoorbeeld €10 of €15 voor druk en verzendkosten en daarmee is het probleem uit de lucht.- Status
- niet opgelost
- Beoordeling
Deze klacht is gesloten
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.