Klacht POSTNL: Extra betaald voor service, service niet gekregen, tevens geen geld terug.
Details
De klacht
Ik heb extra betaald om de levering van een pakket van vanmiddag naar vanavond te verzetten aangezien ik alleen vanavond thuis ben, vervolgens wordt levering maar MORGENAVOND gezet, bij de klantenservice krijg ik te horen dat dit standaardprocedure is als je de levering zelf verplaatst, terwijl dit nergens staat aangegeven. Morgenavond ben ik niet eens thuis, plus ik heb helemaal niet betaald voor morgenavond maar VANAVOND. De klantenservice helpt je geen steek verder "het is zoals het is, nee u kunt mijn supervisor niet spreken en nee u krijgt geen geld terug omdat u het zelf hebt aangevraagd" ik vind dit wel een zeer ernstige situatie omdat je nota bene extra betaald voor een bepaalde service, postnl lapt die service aan zn laars en doet alsnog zn eigen ding en weigert vervolgens het geld terug te geven. Is dit geen oplichting?De oplossing
Op dit moment is het feit dat ik deze klacht bij klachtenkompas neerleg meer een hail mary, er is aan mijn specifieke geval niet veel te veranderen buiten dat ik toch echt mijn geld terug wil, ik betaal voor een service die ik niet krijg dus heb ik recht op geld terug. Maar bovenal zou ik zo graag willen dat postnl eindelijk eens tot de orde geroepen wordt, het lijkt de laatste jaren wel (en dat zie je in het aantal klachten terug) alsof ze boven de wet staan en zich niks aantrekken van welke vorm van consumentrecht dan ook.De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.