Klacht POSTNL: Extra betalen voor minder service.

content Niet opgelost
C.M. Widdows

Extra betaald voor een avond levering. In de ochtend jubelt de post.nl link dat de bezorger 'onderweg' is. Tijdsindicatie 18:00-19:20. Ben extra vroeg vertrokken om vooral op tijd te zijn. Eenmaal thuis is jubel veranderd in 19:20-20:20. Het is nu 21:40 en nog steeds zegt de app 20:20. Je betaald extra, krijgt niets. Lekker Dus nu kan ik niet een alternatief aangeven, en duurt wat 'de volgende werkdag geleverd' makkelijk 3 werkdagen.

Aan webwinkels, spreek Post.nl aan op dit soort dingen, als ontvanger kan je niets. Aan post.nl, dit is niet de eerste keer dat een beloofd aflevermoment vooral bestaat uit gebakken lucht. Geld ben ik wel kwijt, speciaal thuis gekomen om zeker te zijn dat het pakket afgeleverd kan worden. Voor niets. Sorry zeggen koop ik niets voor, je zou bijv. kunnen overwegen de extra kosten voor de avondlevering per direct terug te sturen.

POSTNL is aktief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

C.M. Widdows
    Vandaag wel een bezorger aan de deur gehad, maar die had het pakje niet, wel een ander. Toch blijft app jubelen dat het pakje vandaag komt. Waar is post.nl mee bezig? De bezorger vertelde ook al dat het op dit moment chaos is. Dat snap ik wel. Als er maar 1 chauffeur route rijdt, dan was het handig geweest beide pakjes in die ronde te stoppen, als er 2 rijden??? Waarom 2. Of, we doen weer als gisteren, jubelen dat het 'eraan komt' om na het missen van de tijdsindicatie een paar uur laten met cynische 'excuses' aan te geven dat er morgen weer poging is. Dit is niet de chauffeur die niet doet wat ie moet, dit zit dieper lijkt me.
    C.M. Widdows
    En wat blijkt, 2 pakjes, 2 bezorgers..... In de wereld van lage marges toch wel opvallend. Maar, beter dan gisteren.

C.M. Widdows
Geen, dit keer werd de bezorging wel uitgevoerd, een dag te laat, als onderdeel van de service. Wel 2x een bus laten rondrijden, dus er valt nog wat te verbeteren. Ook zou ik niet op de app willen zien 'pakje is onderweg' om uren later te moeten vaststellen dat hij niet wordt bezorgd. Zeg dan vooraf dat het een dag later wordt, zodat ik niet moet stressen om vooral op tijd thuis te zijn (dit was alleen woonadres pakje!)