Opgelost door POSTNL: Extra verzekerd pakket was niet ondertekend en is om onbekende reden veel later geleverd

content Opgelost
Gebruiker1674328718

Heb een pakket binnen Nederland extra verzekerd verstuurd en heb geen ondertekening voor ontvangst gekregen. Het pakket zou eerst tussen 11:15 uur en 13:45 uur afgeleverd worden, maar om onbekende reden werd veel later om 18:16 uur afgeleverd. Daarbij is niet getekend voor ontvangst. Dat is geweest op 4-1-2023. Van alles zijn schermafdrukken gemaakt.

Volgende dag is eerst geprobeerd een klacht over bezorger te doen, eerst via chatbot Daan. Alles was ingevuld en informatie is nogmaals door chatbot "op een rijtje gezet". Mijn gegevens zijn opgeslagen onder nummer 20000541. Dan ben ik verzocht om contact op te nemen met 088-8681013.

Vervolgens is in contact met mw. Djenerie van klantenservice klacht hardop doorgelezen. Ik heb het uitgelegd dat zowel in de PostNL app en online via track & tracé ondertekening niet te zien is. Kortom is niet voldaan aan extra dienst voor welke is betaald. Naar m.i. heb ik het recht om het verschil voor dat extra service terug te krijgen. Volgens Tarieven post en pakketten per januari 2023 op pg 2 voor aangetekend pakket tot 23 kg is het bedrag van € 21,40 vermeld. Aangetekend pakket t/m 23 kg, frankering bij een PostNL-punt bedraagt € 15,90 (niet extra verzekerd).

Met mw. Djenerie van klantenservice is afgesproken dat ik het verschil van €5,50 op mijn bankrekening binnen 14 dagen overgemaakt zou krijgen. Ook zou ik een mail over dat gesprek ter bevestiging krijgen. Niets daarvan is niet gebeurd.
Tevens worden ook PostNL bezorgers kwalijk genomen dat ze blijven pakketten (namens mij, als ontvanger) voor ontvangst ondertekenen (wat kan worden gezien als valsheid in geschriften of misbruik van de postwet) want de pandemie is al lang achter de rug. Ik zet nooit een paraaf, maar altijd volledige handtekening.

Ik ben evident voorgelogen een gewoon excuus is niet aan de orde. Een excuus is goedkoop en niet oprecht. Het is bewust gekozen om de belofte niet na te komen. Daardoor voel ik me beledigd, verontwaardigd en keihard voorgelogen.

Ik verzoek dat me het bedrag van € 21,40 wordt terugbetaald, vanwege volgende: sindsdien zijn twee pakketten naar mij verzonden. Eén keer is iets besteld. Nadien is een apparaat naar mij verstuurd. Beide pakketten zijn voorzien geweest van 3S-code. Om een "onbekende" reden na jarenlang gebruik van PostNL app waren die twee pakketten plots niet te zien in de app. Dat is bewust en om persoonlijke reden gedaan. Dat kan geen toeval zijn. Vanwege die twee incidenten blijkt dat er bij PostNL hierbij betrokkene mensen geen aanleiding zien zich niet nader te bezinnen op een correcte beroepsuitoefening naar de bedrijfsnormen en postwetten zoals die in dit land worden aangehouden.

Afhandeling uitsluitend schriftelijk geen tel. gesprekken. Zie bijlagen.
Mocht er na deze welgemeende excuses toch verandering komen en volgens de toezegging het bedrag van € 21,40 binnen drie weken wordt overgemaakt, dan kan ik niets negatiefs toevoegen aan de afhandeling van deze klacht. Op woensdag 1-2-2023 is van PostNL Pakketten Benelux het bedrag van € 21,40 gestort. Nu blijft het nog over of ik de pakketten, zoals het hoort, in de PostNL app op mobiele apparaten kunnen zien, aangezien dat ik twee keer niets over 2 pakketten heb kunnen zien, wat ging over een bestelling en apparaat na de reparatie.

Beste klant,

Bedankt voor uw bericht op Klachtenkompas. Ik lees dat u een klacht heeft over de bezorging van uw pakket én over de afhandeling van uw eerdere klacht. Sorry hiervoor, dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ik begrijp dat u ervan baalt.

Naar aanleiding van uw bericht heb ik onze systemen geraadpleegd. Hierdoor ben ik tot de conclusie gekomen dat mijn collega u correct heeft geïnformeerd. Het betaalverzoek voor de verzendkosten is buiten mijn collega om geannuleerd. Inmiddels heb ik een nieuw betaalverzoek ingediend. Het bedrag van € 21,40 zal binnen drie weken naar uw IBAN-nummer worden overgemaakt. Mijn excuses voor het ontstane ongemak.

Gaat het een volgende keer opnieuw niet goed? Laat het ons dan gerust weten. Op postnl.nl/klantenservice vindt u onze contactopties en antwoorden op veelgestelde vragen.