Klacht POSTNL: Fout bij bezorging zending.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 360658
Gebruiker
Ca12nag3
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Voor de zoveelste keer niet correct bezorgd. De ene keer niet opdagen en schuift het pakket door naar de volgende dag. Dan wordt het zomaar een levering op het afhaalpunt na maar 1x aan de deur geweest te zijn. Of niet aanbellen en dan als niet thuis geven. Loop naar beneden naar de bus en hij moet letterlijk mijn pakket zoeken! Dan heeft hij het niet eens vast gehad om te bezorgen. Kortom belabberd slecht personeel.

Nu is een pakket niet bezorgd en staat er in track&trace fout bij bezorging zending. Wat houdt dit in hemelsnaam in? Fout bij bezorging? En niet eens een nieuwe tijd neergezet voor bezorging?
Ik ben echt helemaal klaar met PostNL mijn moeder heeft bij jullie gewerkt tot aan haar pensioen dus ik weet ongeveer hoe slecht het geregeld is. En had toch gehoopt dat simpel bestellen bij een winkel niet tot zo veel drama zou leiden maar zelfs dit lukt dus niet.

De oplossing

-Beter personeel aannemen.
-Controleren op personeel en uitlevering wordt nooit gedaan.
-Duidelijkheid verschaffen na niet geleverd te hebben.
-En ik wil gewoon mijn post hebben, op tijd op zijn minst eens in de zoveel tijd. (letterlijk niet 1 pakketje in een jaar tijd op de eerste dag geleverd ik zou me kapot schamen).

2 reacties

  1. Auteur
    Ca12nag3
    Datum
    Heb POSTNL gebeld! Blijkt dat mijn pakket dus foetsie is. Of in ieder geval bestemming onbekend. Tijdens het gesprek wat niet veel opleverde, werd mij gezegd dat ik contact op moest nemen met de verzender, aangezien dat de opdrachtgever is.
    Dus moet dus de winkel waar ik besteld heb en zelf de vorm van bezorging gekozen heb bellen/mailen om te vragen naar wat ik zelf al vroeg... een onderzoek!
    Overigens verkijkt POSTNL zich hier. bij veel winkels kun je gewoon kiezen hoe je bezorgd wil hebben.
    Wie is hier eigenlijk de klant? Als bezorging zo slecht is dat pakketten spontaan verdwijnen en de consument hier de dupe wordt. Dan hebben wij als consument toch recht op klagen?
    De winkel heeft zijn geld al, POSTNL ook. De enige die hier gedupeerd is is de consument. Maar POSTNL maakt een leuk bochtje, en met een smirk aan de telefoon wordt mij haarfijn verteld dat de winkel waar ik besteld heb hun klant is.
    Vergeet POSTNL toch wel dat ik als consument gewoon jullie concurent kan nemen voor pakketlevering, en niet hun.
    Dus wie is hier de echte klant. Zeer zeer ontevreden, en zie hier ook geen reactie van POSTNL op. Zullen zich wel schamen, of gewoon te veel klachten om uberhaubt te kunnen reageren.
  2. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer/mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de bezorging van uw pakket. U geeft aan dat deze nog niet geleverd is. Ook geeft u aan ontevreden te zijn met de telefonische afhandeling van uw klacht.. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Mijn oprechte excuses dat u het pakket niet heeft ontvangen. U geeft aan dat mijn collega aan de telefoon u heeft doorverwezen naar de afzender. Ik begrijp dat u graag een passende oplossing voor uw probleem zou willen zien. U bent inderdaad de klant van de afzender, omdat u daar heeft besteld. De afzender heeft ons vervolgens in de hand genomen om het bij u te leveren. Op het moment dat er iets fout gaat bij met de zending, kan de afzender een passende oplossing met u regelen en contact opnemen met ons voor de klacht afhandeling.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact op te nemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Ca12nag3
Datum
Uiteindelijke oplossing Ik denk dat het hier dus aan schort. Lees nog eens uw eigen commentaar aangaande dit pakket. Moet ik dus via de verzender horen dat uw bezorger is overvallen. Ik heb zowel tijdens het telefoongesprek, nog uw commentaar hier ook maar iets hierover vernomen. Alleen een kille kale "het spijt ons dat onze bezorging" Het wordt tijd voor een cursus communicatie. Dat overmacht bestaat zal 99% van Nederland begrijpen, en zeer zeker ook zoiets ernstigs als een overval. Moet ik me daardoor dus gaan zitten afvragen hoe het zit "fout bij bezorging" is dan wat er staat bij mijn pakket. Een fout? Van wie? Dat de bezorger overvallen is? Waar is de transparantie hier? Per slot van rekening gaat het hier om een dienstverlenend bedrijf toch? Dienstverlening is mensen werk, en communicatie is de sleutel. Ik denk dat de enorme berg klachten is ontstaan door bagger programmering van het track&trace systeem, en onpersoonlijk werk bij de klachtenbehandeling. Welgemeend,sterkte voor de bezorger.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry