Klacht POSTNL: Foute bezorging van een pakket, klantenservice wil niets doen!

Rolstoel Mango

Pakket is verkeerd dus niet bezorgd!
Toen pakket niet was bezorgd en er stond op de site via de track en trace code dat deze wel was bezorgd, telefonisch contact opgenomen met klantenservice.

Kwartier wachten aan de telefoon en track en trace code opgegeven, vervolgens werd ik er uit gemikt. Weer gebeld, volgende medewerker zei dat ze niets voor mij kon doen, 'pakketje zal vanzelf nog wel komen'......
Nou dat verwacht ik niet, ik had een wit busje aan zien komen rijden, holde een knul uit met een pakketje (waarschijnlijk mijn pakketje).
Ik verwachte hem bij mijn huis, maar 2 tellen later scheurde hij weer weg.
En ik had mijn pakket niet.
Maar klantenservice deed dus niks.

Het was een medisch pakketje waar ik echt op zat te wachten.
Dus heb ik gezocht bij meerdere brievenbussen hier in de buurt, en heel gênant opengemaakt op zoek naar mijn pakketje, het moest toch ergens zijn gebleven?
Uiteindelijk bleek het lukraak in een brievenbus gestopt te zijn, verstopt onder een berg reclame!
Ik woon op nr 3, en de brievenbus was van nr. 30!
Dus een medisch pakket wordt zonder controle van naam en nummer zomaar in een brievenbus gestopt.
Aangezien niet alle huisjes hier constant bewoond worden, had het wel weken kunnen duren voor mijn pakketje gevonden zou zijn.

De Post.nl bezorger die hier door de week altijd komt, brengt pakketjes altijd keurig aan de deur. Dit was ongetwijfeld een invaller die maar wat deed.
Toch moet de klantenservice mij dan juist helpen!

Van dit 'niet bezorgen' wilde ik uiteraard een klacht indienen!
Maar contactformulier waarop dat zou kunnen was buiten werking.
Dus paar dagen gewacht, nog steeds buiten werking.
Dus geprobeerd via chat een emailadres te krijgen.
Maar nee: je mag alleen het contactformulier invullen na 23 uur 's avonds!
Post.nl weet nog niet dat email 24 uur per dag werkt!!

Dat dit gebeurt met een medisch pakketje is natuurlijk schandalig.
Maar dat Postnl er alles aandoet om geen klacht te kunnen ontvangen, en de klantenservice wil je absoluut niet helpen, is nog erger.
Zeer slechte beurt Postnl, terwijl je moet betalen voor het laten bezorgen!

Ik wil duidelijke excuses voor dit gebeuren, de slordigheid waarop er om wordt gegaan met mijn pakketje, geen enkele controle van naam en nummer.
Daarnaast absolute verbetering van de klantenservice, dus wel klantvriendelijkheid, en de mogelijkheid een klacht in te dienen via de mail.

Geachte heer, mevrouw Pelle,

Hartelijk bedankt voor uw bericht. Ik vind het kwalijk om te vernemen dat uw medisch pakket op een ander adres is afgeleverd. Mijn excuses hiervoor.

Omdat dit om een onverzekerd pakket gaat waarvoor niet getekend hoeft te worden is het niet mogelijk om een onderzoek in te stellen. Vandaar dat ze u op de klantenservice hierbij niet konden helpen en enkel kon verwijzen naar de afzender. Maar aangezien het pakket nu terecht is en u ook weet wat er is misgegaan heb ik hier een klacht over opgemaakt. U zult hier verder geen bericht meer over ontvangen, maar dit komt terecht bij de leidinggevende en die zal dit bespreken met de betrokken medewerker die dit pakket foutief heeft afgeleverd. Het contactformulier is momenteel niet actief. Ik kan niet aangeven of dit contactformulier nog actief gaat worden.

Ik ga ervan uit u voldoende te hebben geïnformeerd.

Annet