Klacht POSTNL: Foutief retour postpakketten PostNL

sad Niet opgelost
Byrrah

Pakketten verstuurd met PostNL worden niet afgeleverd vanwege adres onbekend en worden vervolgens retour gestuurd naar de afzender. Via de customercare achterhaald dat het adres in hun systeem bekend is, terwijl pakketten door hun bezorgers systematisch foutief retour gaan. Er is aangegeven dat dit probleem verholpen wordt. Tevens is het niet mogelijk om een pakket dat foutief retour gestuurd is, maar nog niet bij de afzender afgeleverd is alsnog op de bestemming te laten afleveren nu de fout hersteld is. Het advies is om dit zelf met de afzender te regelen.

Ondanks welgemeende excuses, kunnen de pakketten weer opnieuw tegen betaling bezorgd worden. Deze werkwijze vind ik niet meer van deze tijd. Fouten kunnen gemaakt worden maar los ze zelf op en ga niet de klant voor je karretje spannen door hem zelf de afzender te informeren om het pakket nogmaals betaald te laten verzenden.

PostNL regelt met afzender opnieuw verzenden van pakketten en vergoed de kosten voor opnieuw verzenden

Geachte heer/mevrouw Broers,

Hartelijk dank voor uw bericht op deze website. Ik begrijp dat het een kwalijke zaak is dat verschillende pakketten niet op uw adres bezorgd worden en vervolgens retour afzender gaan. Ik wil u graag mijn excuses aanbieden voor deze situatie. Graag reageer ik op uw bericht.

Naar aanleiding van eerder contact met onze klantenservice is er voor het pakket met barcode 3SWQZB000667427 reeds een klacht voor u aangemaakt. Deze klacht is inmiddels met de betreffende bezorger besproken. Ondanks dat u hier geen extra reactie op krijgt mag u er wel vanuit gaan dat de bezorging van toekomstige zendingen op uw adres weer op de juiste wijze zal verlopen.

Zodra het pakket retour is gestuurd is het niet mogelijk om dit proces tegen te houden en ervoor te zorgen dat het pakket nogmaals naar uw adres zal gaan. Zodoende wil ik u graag verzoeken om contact op te nemen met de afzender. De afzender kan in deze situatie samen met u een passende oplossing treffen.

Ik hoop u hiermee eerst voldoende geïnformeerd te hebben.

René

Byrrah
    De bezorging van nieuwe pakketten voorloopt nu wel goed. Als tip wil ik PostNL meegeven dat wanneer pakketten systematisch niet afgeleverd worden zij de reden controleert en niet klakkeloos opnieuw pakketten naar dit adres versturen terwijl de pakketten toch retour gaan.
    In ons geval werden blijkbaar al twee maanden geleden pakketten foutief retour gestuurd en het duurde redelijk voordat wij de reden achterhaald hebben. Dit bespaart namelijk veel tijd, moeite en geld voor het opnieuw versturen van pakketten.

Betreft de voorgestelde oplossing zie ik geen toenadering van PostNL.