Klacht POSTNL: Foutief retour postpakketten PostNL
Details
De klacht
Pakketten verstuurd met PostNL worden niet afgeleverd vanwege adres onbekend en worden vervolgens retour gestuurd naar de afzender. Via de customercare achterhaald dat het adres in hun systeem bekend is, terwijl pakketten door hun bezorgers systematisch foutief retour gaan. Er is aangegeven dat dit probleem verholpen wordt. Tevens is het niet mogelijk om een pakket dat foutief retour gestuurd is, maar nog niet bij de afzender afgeleverd is alsnog op de bestemming te laten afleveren nu de fout hersteld is. Het advies is om dit zelf met de afzender te regelen.Ondanks welgemeende excuses, kunnen de pakketten weer opnieuw tegen betaling bezorgd worden. Deze werkwijze vind ik niet meer van deze tijd. Fouten kunnen gemaakt worden maar los ze zelf op en ga niet de klant voor je karretje spannen door hem zelf de afzender te informeren om het pakket nogmaals betaald te laten verzenden.
De oplossing
PostNL regelt met afzender opnieuw verzenden van pakketten en vergoed de kosten voor opnieuw verzendenUiteindelijke oplossing
- Status
- niet opgelost
- Beoordeling
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.