Klacht POSTNL: foutive berekening inklarings/douane kosten

bert

Een pakketje met aanschafwaarde van 750,- usd komt bij post.nl. zij koppelen een waarde en code aan dit pakket en vervolgend bepaald de Douane 2365,- euro kosten moet betaald worden. Oeps, hier gaat het fout...
(750,- usd = 585 euro. 585x0,21x1,037= 127,- euro dit hat het dus moeten zijn en geen 2365,- ...)
postbode komt aan de deur, het pakketje moet retour naar inklaring. Hij maakt echter een retour scan.. ik bellen maar helaas post.nl is niet in staat het pakketje te vinden ( 30 minuten is de postbode pas weg??)
Het pakketje is nu 10 dagen ergens bij post.nl enige informatie komt er niet... mijn telefoontjes worden niet beantwoord, enkel ik moet afwachten, ik vind 10 dagen toch wel al genoeg gewacht. het is toch te gek voor woorden, post.nl maakt een fout, en de betalende klant zit met de problemen.
Tja, als dit de werkwijze van post.nl mag zijn, dan bestaat grote kans dit ook dit bedrijf snel zal verdwijnen van de arbeids markt.

spoedig contact en zorgdragen voor een aantoonbare pakket locatie. En het oplossen van dit geheel door het direct her berekenen van de correcte kosten en het pakket afleveren binnen een termijn van 5 werkdagen.

Geachte Bert,Hartelijk dank voor uw melding.Spijtig om te vernemen dat de verzending van deze zending in Nederland zo verkeerd lijkt te gaan. Als ik de scans bekijk dan heb ik het vermoeden dat deze zending retour afzender is gegaan. Echter heb ik nog een vraag uitstaan bij de collegae van onze afdeling Inklaring. Zodra ik daar het antwoord van binnen heb wil ik u via onze eigen kanalen informeren.Toch wil ik u nu alvast verzoeken om de afzender te benaderen zodat deze een navraagprocedure in de US kan op opstarten. Mocht ik u namelijk niet met positief antwoord kunnen verblijden dan is het volgens internationale afspraken de afzender in het land van verzenden die een claim kan neerleggen bij zijn eigen postorganisatie.In de veronderstelling u voor nu voldoende te hebben geïnformeerd.Met vriendelijke groet,
    Frouktje