Klacht POSTNL: Foutive informatie geven

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 194163
Gebruiker
PB
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Op 05.11 een pakket afgegeven voor verzending naar Japan. Via de track and trace code gekeken naar de status van de zending op 07.11. Hierin staat dat het volgende " De zending is niet goed aangeleverd en vertraagd één werkdag " Dus geprobeerd om te achterhalen wat het probleem was, aangezien bij de aanname van het pakket niets is vermeld betreffende verkeerd aanleveren van het pakket.
Maar dan begint het probleem dus, op de aangegeven website voor het volgen van het pakket ( www.internationalparceltracking.com ) staat dus helemaal geen telefoon nummer vermeld en alleen dat men via twitter contact kan opnemen.
Gebeld met het algemene nummer van Postnl daar zegt men dat dit niet hun website is ( word wel naar verwezen en ook hun logo heeft ).
Dan krijg je dus een vrouw aan de lijn die er alleen maar door heen praat. Het mooist van dit alles is dat de mededeling op de website dus niets te maken heeft met aanleveren van het pakket maar intern een probleem is.

De oplossing

Juiste informatie geven en je verantwoording nemen als je naar een website verwijst
en ook contact details aangeven op die website.
En zeker geen personeel op de service afdeling zetten die niet eens luisteren en een beetje arrogant doen. Ik heb namelijk wel betaald voor de verzending en eis dus service
Ook de reden van een probleem aangeven op de track and trace website, want nu
lijkt het net of de verzender iets verkeerd heeft gedaan, terwijl het probleem dus volgens jullie werknemer intern is

3 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geacht heer Beukema,

    Uit uw bericht begrijp ik dat u de afzender bent van pakket CC060218138NL. U maakte zich ongerust over de zending door de melding: "De zending is niet goed aangeleverd en vertraagd één werkdag" en heeft daarom contact met de klantenservice opgenomen. Van mijn collega kreeg u te horen dat het pakket niet te volgen is via internationalparceltracking.com. U wilt nu graag duidelijke informatie over de situatie rondom uw pakket.

    Allereerst mijn oprechte excuses voor de onduidelijkheid. Dat kan en moet beter. Ik kan u met zekerheid zeggen dat internationalparceltracking.com een website is van PostNL.

    Ik zie dat uw pakket inmiddels op weg is naar de geadresseerde: https://www.internationalparceltracking.com/Main.aspx#/track/CC060218138NL/JP/ABIKO

    De verzendtermijn naar Japan is tussen de 4-7 werkdagen. Omdat uw pakket in NL een dag vertraging heeft gehad kan het dus een dag later aankomen. Ik ga er van uit dat uw pakket voor 17-11 is afgeleverd bij de geadresseerde.

    Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

    Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice

    Met vriendelijke groet,

    Jouke van Dijk

    Klantenservice PostNL

  2. Auteur
    PB
    Datum
    Ik krijg als antwoord dat het beter kan en moet,maar een daadwerkelijke antwoord of voorstel voor die verbetering zie ik dus niet vermeld. Dit vind ik dus geen antwoord maar een soort marketing slogan. Pakket is trouwens wel bezorgt

    .
  3. Auteur
    PB
    Datum
    Zoals vermeld in mijn antwoord, vind ik het geen afhandeling maar meer een marketing slogan

Uiteindelijke oplossing

Auteur
PB
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen