Opgelost door POSTNL: frankeer probleem

boots

Op 1 dag heb ik 2 pakketten naar Aalsmeer verstuurd, naar dezelfde persoon. Kreeg later een onvoldoende gefrankeerd kaart van Postnl met het verzoek om Euro 5,84 te betalen. Heb het inderdaad eerst nagekeken op postnl, over welk pakket het ging maar de foto was te onduidelijk, kon alleen zien dat het om 1 van de 2 pakketten naar Aalsmeer ging. Heb nagevraagd bij de ontvanger en die zei dat beide pakketten onder 250 gram zaten en ze waren goed gefrankeerd. Waarom moest ik dan meer betalen?
Misschien zaten de beide pakketten aan elkaar vast en werd het gewogen als 1 stuk?
Graag opheldering.

Graag opheldering en mijn euro 5, 84 terug.

Geachte mevrouw Dogterom,

Uit uw bericht begrijp ik dat u onlangs een portokaart heeft ontvangen voor een door u verzonden poststuk. U geeft aan de portokosten te hebben voldaan. Echter, zou u de kosten graag terugvorderen, omdat u het poststuk voldoende heeft gefrankeerd.

Allereerst wil ik u mijn excuses aanbieden voor de onduidelijkheid aangaande de ontvangen portokaart. Kunt u wellicht aangeven of de ontvanger het poststuk in de brievenbus heeft ontvangen of het poststuk is aangeboden door de afdeling Pakketservice? Ik hoor het graag van u.

In afwachting van uw reactie.

Nala
    Klantenservice PostNL
    boots
    Ik heb contact opgenomen met de ontvanger en die geeft aan dat zij het poststuk gewoon in de brievenbus heeft ontvangen.
    Geachte mevrouw Dogterom,

Hartelijk dank voor uw reactie, graag bericht ik u als volgt.

Aangezien u aangeeft dat de zending wel correct is afgeleverd zal ik de melding voor u doorgeven dat dit portokaartje onterecht naar u is verzonden. U mag de kaart terugsturen. Verwijder de sticker van de portokaart, vervolgens kunt u de portokaart terugsturen aan het retouradres wat op de portokaart staat gedrukt. Geeft u op de portokaart het volgende aan: 'Afgeboekt in overleg met Klantenservice PostNL'. Hierna kunt u de zending in de brievenbus doen.

Uiteraard excuus dat dit is voorgekomen en ga er vanuit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Lise
    Klantenservice PostNL
    boots
    Bedankt voor de snelle reactie maar ik had de E5,84 reeds betaald en wil het aub terug ontvangen. Gaarne geld retour.

Bedankt
    Geachte mevrouw Dogterom,

Helaas kan ik het reeds betaalde bedrag niet terug storen. Ik kan u enkel tegemoet komen door het bedrag in de vorm van postzegels restitueren. Ik heb dit verzoek alvast uitgezet. Zodra hier akkoord op is gegeven, ontvangt u de zegels via de post. Helaas is er geen andere mogelijkheid, het spijt me.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice.

Wilma
    boots
    Snelle reactie en alles naar tevredenheid opgelost.
    Bedankt