Klacht POSTNL: Frankering brief

Klachtnummer
# 120155
Gebruiker
Hans
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Ik heb weer een kaart ontvangen, waarin wordt aangegeven dat ik te weinig postzegels heb geplakt. Ik wil weten naar welk adres ik een brief heb gestuurd.
De kaart van PostNL geeft aan dat ik een betaalcode moet invullen op hun site, echter dat is niet uitvoerbaar. (Werkt niet)
Wat moet ik doen?

De oplossing

PostNL moet de afhandeling van een klacht als deze veel beter organiseren.
Ik wil WEL betalen maar wil a- eerst weten over welke brief het gaat en b- ik wil weten HOE ik moet of kan betalen.

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer Teijgeler,

    Bedankt voor uw melding op Klachtenkompas betreffende een portokaart die u heeft ontvangen. Ik begrijp dat u het niet prettig vindt om deze kaart te ontvangen en kan me voorstellen dat u graag meer informatie wilt.

    Als post onvoldoende postzegels bevat, dan sturen we een portokaart naar de afzender. Dit kan alleen als die zijn of haar adres op de envelop heeft geschreven. Helaas hebben we in uw geval geen adres van de afzender gevonden.

    Ik kan me voorstellen dat u het niet eens bent met deze portokosten, omdat u deze kaart of brief niet zelf heeft verstuurd. U mag daarom de sticker verwijderen en de kaart terugsturen met de melding 'afgeboekt in overleg met KS'. Ik adviseer u deze kaart vervolgens via de oranje brievenbus terug te sturen.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,

    Mirjam
    PostNL Klantenservice

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen