Klacht POSTNL: Geboortekaartjes niet bezorgd bij opa en oma

Maartje

Op 14 april hebben wij 150 geboortekaartjes verstuurd. Een groot gedeelte hiervan is een week later nog niet aangekomen. Zelfs de kaartjes naar opa en oma en ooms en tantes van de kleine man. Er is hier overduidelijk iets mis gegaan. Heel erg vervelend!

Het waren zelfgemaakte en gedrukte kaarten. Overal zaten keurig de speciale geboortezegels opgeplakt. Zelfs dat mocht niet baten.

Nu hebben we een klacht ingediend bij TNT, maar ze komen er pas over 2 weken op terug. 5 mei, heel erg vervelend, want we willen toch echt de grootouders wel een kaartje geven voor die tijd!

Achterhalen waar de post is gebleven binnen een week. Vergoeding van extra kosten (bijdrukken van kaarten, enveloppen en postzegels). Tegemoetkoming voor al het ongemak.

Geachte mevrouw Van Aardenne-Vooijs,

Ten eerste wil ik u van harte feliciteren met de geboorte van uw zoontje! Ik begrijp dat het extra teleurstellend is dat er zoveel geboortekaartjes niet zijn aangekomen en snap dat u graag wilt weten wat er mee is gebeurd. Ik wil u hier graag verder over informeren.

Ik heb uw klacht nagekeken in ons systeem en zie dat mijn collega op dit moment nog bezig is met de klacht. Helaas kan ik dit proces niet voor u versnellen. Zodra er meer bekend is, zal er uiteraard direct contact worden opgenomen. Mijn collega zal u dan ook verder informeren over een eventuele vergoeding mocht dat van toepassing zijn.

Sorry dat ik u op dit moment niet meer kan vertellen. Ik hoop van harte dat er snel meer duidelijkheid komt. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u ook altijd terecht bij onze klantenservice via postnl.nl/klantenservice.

Irene
    PostNL
    Maartje
    Hartelijk dank voor uw reactie. Ik vind het een wat teleurstellende reactie dat uw bedrijf minimaal twee weken nodig heeft om een dergelijke klacht te onderzoeken. Kennelijk is er een brievenbus niet goed geleegd. Ik neem aan dat dit bekend is bij het desbetreffende postkantoor. Ik hoop dat u begrijpt dat dit voor ons teleurstellend is, zeker omdat dit een zending geboortekaartjes betreft. Die wil je de grootouders niet drie weken lang ontzeggen..
    Geachte mevrouw Van Aardenne-Vooijs,

Bedankt voor uw reactie. Het is zeker niet de bedoeling om de grootouders zo lang op de kaartjes te laten wachten.

Op dit moment zie ik dat de zaak nog steeds in behandeling is. Er volgt voor u zo snel mogelijk een terugkoppeling.

Mijn excuses voor het lange wachten.

Bram
    PostNL
    Maartje
    Ik vind de klachtenafhandeling zeer teleurstellend. Er wordt wel door Postnl gereageerd, maar enkel met de mededeling dat de klacht wordt onderzocht. Daar was ik zelf ook van op de hoogte toen ik de klacht twee weken geleden indiende.

Kortom, we zijn niet verder gekomen in het zoeken naar een passende oplossing. Dat is toch teleurstellend. Je zou er toch op moeten kunnen vertrouwen dat verzonden post tijdig aankomt op de bestemming. Zeker als het gaat om de verzending van geboortekaartjes.