Klacht POSTNL: Gebrekkige en misleidende informatie website PostNL verzenden.
Details
Klacht
Beste PostNL.Via deze weg wil ik een klacht indienen over de gebrekkige en misleidende informatie die u verstrekt met betrekking tot het aanmaken van een verzendlabel en het verzekeren van een klein pakket tot 2 kg.
Het volgende is het geval:
Ik moest een verzendlabel aanmaken voor een retourzending uit Oostenrijk.
Het betreft een skipak met de waarde van 208,33 euro. Volgens de beschreven dimensies op post.nl valt dit binnen een klein pakket tot 2 kg.
Ik ben naar de website van PostNL gegaan en heb de volgende keuzes gemaakt op basis van het door u verstrekte keuze pad op de website:
• Gekozen voor versturen op www.postnl.nl
• Gekozen voor direct aan de slag www.post nl.nl/versturen/
• Gekozen voor ander land kiezen (Oostenrijk) jouw.postnl.nl/online-versturen/nl-NL/pakket/kiezen?language=nl
• Gekozen voor pakket jouw.postnl.nl/online-versturen/nl-NL/pakket/kiezen?language=nl
• Gekozen voor pakket klein tot 2 kg omdat dit het formaat is van mijn pakket. jouw.postnl.nl/online-versturen/nl-NL/pakket/kiezen?language=nl
• Gekozen voor verzekeren tot 50 (op deze plek de enige optie) jouw.postnl.nl/online-versturen/nl-NL/pakket/kiezen?language=nl
Waar het om gaat is dat u het pakket bent kwijtgeraakt. Bij het keuze-aanbod in het menu heb ik niet de keuze heb gekregen tijdens het aankopen van een verzend bewijs om het pakket voor het juiste bedrag te verzekeren, omdat het door u begeleide pad daar niet in voorziet. Voor een hoger bedrag verzekeren is daar namelijk niet mogelijk. Ook is niet aangegeven waar dit dan wel te doen.
Naar later blijkt had ik volgens U een pakket tot 2kg moeten aanklikken en niet een klein pakket. Totaal onlogisch want het betrof immers een klein pakket.
Ik vind dat u in dit geval niet aan uw informatieplicht hebt voldaan. De website is er in het geheel niet duidelijk en misleidend in waar en met welk product je de juiste verzekering kunt afsluiten. Als ik dit had geweten had ik voor 6 euro meer natuurlijk het totale bedrag verzekerd. Maar die mogelijkheid had ik niet.
Ik hoor graag van u.
Met vriendelijke groeten,
Gewenste oplossing
Ik ga ervan uit dat u mijn klacht serieus neemt, en dat u het volledige aankoopbedrag plus de kosten van het verzendlabel retourneert, en niet alleen de verzekerde 50 euro. Dit omdat de gebrekkige en misleidende informatie op uw website de oorzaak is van het onder verzekeren van het pakket.Daarnaast hoop ik dat u zo spoedig mogelijk het keuzemenu op de website aanpast, zodat iedereen die een klein, duur pakket verstuurt niet net zoals ik gedupeerd raakt als het pakket kwijtraakt.
- Status
- niet opgelost
- Beoordeling
Deze klacht is gesloten
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.