Klacht POSTNL: Gebroken LP

Klachtnummer
# 64019
Gebruiker
DL
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Begin april trof ik een LP dubbel gevouwen aan in mijn brieven bus. Op de verpakking stond duidelijk breekbaar (oranje tape met dikke blokletters). De postbezorger heeft met geweld de LP door de smalle opening weten te duwen. Direct klachten service gebeld. Als antwoord kreeg ik dat de verzender contact moest opnemen met PostNL. Vind ik zelf een vreemde actie, omdat de verzender heeft gekozen voor pakketpost/track&trace/+duidelijk op het pakket heeft vermeld breekbaar.
De klacht werd opgenomen en een paar dagen erna kreeg ik mail met de volgende tekst "PostNL heeft uw klacht zo goed mogelijk opgelost en verneemt graag hoe u de klachtafhandeling heeft ervaren".

De klacht is niet opgelost. Ik zit tot heden met een gebroken LP.

De oplossing

Postbezorger op andere wijk zetten. Het is nl niet de eerste keer dat hij spullen in brievenbussen propt, jokt dat bewoners niet aanwezig zijn op aflever datum/tijd, alle belletjes in te drukken ipv alleen bij wie hij moet zijn. En vertoont vervelend en intimiderend gedrag.

3 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer/mevrouw Lensink,Uit uw bericht begrijp ik dat uw zending beschadigd is aangekomen. Ik vind het erg spijtig te horen dat uw LP gebroken is.Mijn collega heeft uw klacht genoteerd, deze is besproken met de bezorger en hierin is de gepaste actie ondernomen. Helaas is uw zending verstuurd zonder aanvullende dienst en daardoor is een mogelijkheid op een vergoeding helaas niet mogelijk.Met vriendelijke groet,Lotte
    PostNL Klantenservice
  2. Auteur
    DL
    Datum
    U zegt dat de zending is verstuurd zonder aanvullende dienst.
    Er is gekozen voor Pakketpost, omdat het pakket niet in de brievenbus past. Daar betaal je extra voor. Ik en de verzender mag er dan vanuit gaan dat het pakket aan de deur word bezorgt. Het is natuurlijk van den zotte dat een medewerker van U een te groot pakket in een brievenbus weet te wurmen. En dan zegt U dat het spijtig is??
  3. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer/mevrouw Lensink, Het versturen van een pakket van €6.75 is niet verzekerd. Dit zit namelijk niet standaard bij een pakket. Voor €1,30 meer kunt u een aangetekende zending versturen. Dit pakket is dan tot €500 verzekerd. Mijn excuses voor het ongemak.Met vriendelijke groet,Lotte
    PostNL Klantenservice

Ook een klacht indienen over POSTNL?