Klacht POSTNL: Geen 'niet thuis voor aflevering' bon pakket retour VS

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 456505
Gebruiker
PDW#1
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Na maanden wachten en geen reactie van UPS op mails, vandaag wel reactie dat ik bij de POST NL moet zijn. Direct Post NL gecontacteerd. Zijn zijn wel aan de deur geweest, geen niet thuis bon achtergelaten, ook niet wat vaker gebeurd bij de buren afgegeven maar mee terug genomen zodat het 'ergens' (waar???) opgehaald kan worden. Aangezien ik dat niet wist is het weer retour gestuurd naar de VS.

De oplossing

Beter communiceren hoe belangrijk zo'n niet thuis bon is en een tweede bezorgpoging doen bij pakjes.

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer/mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft omtrent de bezorging van uw pakket uit het buitenland. Het spijt mij om te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Ik zie aan de hand van de status dat uw pakket inderdaad retour is gegaan naar de afzender. Pakketten waar kosten bij zijn gekomen, gaan altijd direct naar een PostNL punt. Mijn excuses voor het feit dat u het afhaalbericht per post niet heeft ontvangen en dat u hierdoor uw pakket niet heeft kunnen afhalen. Ik zie dat mijn collega een klacht heeft geregistreerd. U zal hier geen verdere reactie over ontvangen, maar wij gebruiken uw melding om onze dienstverlening in de toekomst te verbeteren. Ik heb niet de mogelijkheid om het pakket nog tegen te houden als het eenmaal retour is gezonden. Ik adviseer u om contact op te nemen met de verzender voor een verdere oplossing.

    U hoort uiteraard altijd bericht te ontvangen, maar pakketten uit het buitenland kunt u in de gaten houden via www.internationalparceltracking.com. U kunt in plaats van de 3S-code de buitenlandse code invullen en dan kunt u ook zien of het pakket onderweg is naar een PostNL punt.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Uiteindelijke oplossing

Auteur
PDW#1
Datum
Uiteindelijke oplossing
Kluitje in het riet: Van mij afschrijven: Wat slecht geregeld bij UPS en POST NL!! Post NL geeft aan dat alleen de leverancier en klacht voor onderzoek kan indienen. Om het pakket te volgen heb je een 3S of KG code nodig die is bij ons en de leverancier, en UPS onbekend. Volgens UPS zit het pakket nog steeds in het aflever proces naar mij als geadresseerde dus is het pakket nog bij POST NL. Pakket is al sinds 27-4 ergens onderweg......Dus gevolgen zijn voor ons.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen