Klacht POSTNL: Geen briefje in de bus over "gemiste" bezorging

sad Niet opgelost
IwaK

Via een webwinkel heb ik 2 bestellingen gedaan op 24 en 25 juli. Deze bestellingen zouden op 25 en 26 juli bezorgd worden. Op 3 augustus maar eens gaan bellen met de webwinkel. De webwinkel wist mij te vertellen dat mijn pakketjes waren afgegeven bij een postnl punt (dat 2x zover weg is dan een ander postnl punt met veel ruimere openingstijden) omdat, ik niet thuis zou zijn geweest. Ik heb van beide bestellingen geen kaartje ontvangen over een gemist bezorging. Ook krijg ik normaal gesproken een email van postNL waarin staat wanneer ik het pakketje kan verwachten (al klopt dat meestal ook niet). De kans dat ik een bezorging gemist heb is ook zeer klein omdat, ik de laatste 2 weken vrij ben geweest en niet veel weg ben geweest.

Een goede verklaring waarom is het zo moeilijk om pakketten "normaal" af te leveren? En GEEN standaard antwoord AUB

- niet na 21:00 uur bezorgen
- niet zeggen dat er niemand thuis is terwijl ik speciaal thuis ben gebleven
- geen briefje in de bus doen over een "gemiste" bezorging en dan afgeven bij een service punt (verder weg dan noodzakkelijk)
- in het geval dat ik niet thuis ben (omdat ik geen vrij kan krijg) het pakketje afgeven bij het dichtstbijzijnde postnl punt.
- als er niet binnen 30 seconden wordt gereageerd al bij de buren aanbellen
- geen bezorgtijden aanpassen tijdens kantooruren (hiervoor moet ik vrij nemen)

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de bezorging van uw pakketten. De pakketten zouden op 26 en 27 juli niet geleverd kunnen worden, omdat u niet thuis was. U geeft aan dat u wel aanwezig was om de pakketten te ontvangen. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Mijn excuses dat u de pakketten om deze reden niet eerder heeft kunnen ontvangen. Ik begrijp dat u hier niet tevreden over bent. Ik heb een klacht voor u aangemaakt over de zogenaamde bezorgpogingen op 26 en 27 juli. Ik zie dat u ook ontevreden bent over de PostNL locatie waar de pakketten geleverd zijn. Ik heb dit voor u gecontroleerd. De locatie waar de pakketten geleverd zijn, is gekoppeld aan uw adres. Dit kan ik daarom niet aanpassen. Pakketten mogen tot uiterlijk 22.00 uur geleverd worden. Dit is voor alle pakketten standaard. Verder mag de bezorger zelf de keuze maken of hij pakketten bij de buren brengt of dat de pakketten naar een PostNL locatie gaan. Verder, bezorgtijden kunnen worden aangepast, naar aanleiding van de sortering van de pakketten. Op deze manier proberen wij u een zo goed mogelijke schatting van het bezorgmoment te geven.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact op te nemen met onze klantenservice via www.postnl.nl.

IwaK