Klacht POSTNL: Geen communicatie betreffende voortgang

Vis81

Ik heb op 7 mei 2020 een bestelling geplaatst op een website uit China en na verwerking van de order kreeg ik op 10 juni 2020 een tracking code (LT096211936NL ). Uit de track & trace kon ik opmaken dat hij vanuit China is verzonden en op 19-5 in nederland is aangekomen.

Ik vind het erg vervelend dat het pakketje nu al zo lang door de douane vastgehouden word, vermoedelijk voor controle of inklaring. De status is al wekenlang niet aangepast en kan verder niemand bereiken voor verdere informatie. De verzender geeft aan dat het niet meer onder zijn invloed is, wat ik kan begrijpen, aangezien het pakket in Nederland is aangekomen. Hoe kan dit anno 2020 nog zo lang duren?

Het z.s.m. ontvangen van mijn bestelling.

Geachte heer/mevrouw van der Zalm,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een vraag heeft over de afleverdatum van uw pakket uit China. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Ik begrijp dat u erg nieuwsgierig bent naar uw zending en dat u graag wilt weten waar deze zending is. Ik heb voor u in het systeem gekeken, en ik zie dat de zending inderdaad in Nederland is aangekomen. Echter is deze zending nog niet fysiek bij ons binnen gebracht. Wij kunnen daarom niet aangeven hoelang het nog duurt voordat deze zending wordt afgeleverd. Vanwege de maatregelen door het Coronavirus en de vele bestellingen, lopen veel pakketten vertraging op. Tevens is deze zending zonder verzekering verzonden, wij kunnen dus geen onderzoek opstarten. Ik raad je aan om nogmaals contact op te nemen met de afzender. De afzender is onze betalende opdrachtgever en kan, volgens de voorwaarden, een onderzoek instellen.