Klacht POSTNL: Geen communicatie vanuit Postnl

Klachtnummer
# 445549
Gebruiker
Sander#regio-Utrecht
Datum
1 reactie

Details

De klacht

DHL parcel heeft een internationaal pakket overgedragen aan Postnl, dit omdat er invoerkosten betaald moesten worden.

DHL status was "The shipment is ready for pick-up by the recipient. The recipient has been informed."

Echter ik ben helemaal niet geinformeerd dat Postnl het pakket had overgenomen en bij een lokaal afhandelpunt inmiddels had gedeponeerd.

Uit de reactie van DHL: "PostNL voorziet de levering in Nederland en zou jou dan ook daarover moeten informeren"

Mijn vraag/klacht is: waarom staat er "recipient has been informed" terwijl ik geen bericht heb ontvangen ? Hoe en wanneer/naar wie is die bevestiging dan gestuurd ?

Ik heb het pakket alsnog kunnen ophalen omdat DHL mij via twitter heeft kunnen helpen maar heb hier veel onnodige tijd mee verloren.

De oplossing

Uitzoeken naar welk (email/woon) address de communicatie is vertuurd dat postnl dit pakket bij lokaal afhaalpunt heeft gedeponeerd, dit omdat gesteld is "The recipient has been informed"

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer/mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u geen afhaalbericht heeft ontvangen. Ik kan me voorstellen dat dit erg verwarrend is. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Alle pakketten waarbij er nog inklaringskosten betaald moeten worden, worden rechtstreeks bezorgd bij een PostNL-punt. Vanaf dat moment wordt er per post een afhaalbericht gestuurd. In de Track & Trace zie ik dat wij het juiste adres van u hebben. Zie: https://www.internationalparceltracking.com/Main.aspx#/track/3SPAMS1370399/NL/3452RE

    Indien u het afhaalbericht niet later alsnog heeft ontvangen (er kan soms vertraging bij de post ontstaan), dan dien ik graag een klacht voor u in. Hiervoor ontvang ik graag nog uw e-mailadres.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen