Klacht POSTNL: geen communicatie waar je pakket is

Dibape##

Verwachte een pakje uit New York.kon het volgen tot hier de mededeling dat hehet was gehouden op een punt van post nl.na 2 uur zoeken charter op post.nl kreeg ik eenmalig dat hehet was in de sigarenwnkel en ik moemoest 22 euro betalen om het te krijgen.een pakketje met een waarde van 30 dollar.l
Bet ergste vind ik dat post nl niet laat weten dat het pakje daar is.aka ik niet een paar uur aan het zoeken was zou ik het nooit weten.enige maanden geleden is een pakje ook uit Amerika ,met het goede adres na een hele lange tijd teruggestuurd naar Amerika,mar ik kon zien dat het hier was geweest.ook nooit bericht gehad.

graag weten hoe dat komt en voorkomen kan worden.en ik begrijp oogde hoge kosten niet

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de bezorging van uw pakket uit het buitenland. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

De reden dat u inklaringskosten dient te betalen, heeft te maken met de waarde van het pakket. Als het een pakket van buiten de EU betreft, met een waarde van 22 euro (omgerekend) of mee, dan wordt er in ieder geval BTW berekend plus afhandelingskosten.

Heeft u eerder ook niet via Track & Trace gezien dat het pakket is afgeleverd/naar u onderweg was? En heeft u (dan wel per post, dan wel per e-mail) voorafgaand ook geen bericht ontvangen met betrekking tot het aanleveren van meer informatie over het pakket voor de inklaring?

Dibape##
    Geen informatie bij de track en trace
    En gen bericht waar het pakketje was niet per email en nergens.
    Bovendien was de waarde 34 euro en is er btw gerekend over 45,89 ,dus te veel .boven de waarde van het pakketje dus 25 dollar + 22 euro extra betaald aan het versturen.vind ik bizar.
    Vriendelijke groeten
    Sarah van halem

Dibape##
Waardeloos,ook teveel invoer belasting betaald over een hoger bedrag als aangegeven op het pakketje