Klacht POSTNL: geen communicatie waar je pakket is

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 476316
Gebruiker
Dibape##
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Verwachte een pakje uit New York.kon het volgen tot hier de mededeling dat hehet was gehouden op een punt van post nl.na 2 uur zoeken charter op post.nl kreeg ik eenmalig dat hehet was in de sigarenwnkel en ik moemoest 22 euro betalen om het te krijgen.een pakketje met een waarde van 30 dollar.l
Bet ergste vind ik dat post nl niet laat weten dat het pakje daar is.aka ik niet een paar uur aan het zoeken was zou ik het nooit weten.enige maanden geleden is een pakje ook uit Amerika ,met het goede adres na een hele lange tijd teruggestuurd naar Amerika,mar ik kon zien dat het hier was geweest.ook nooit bericht gehad.

De oplossing

graag weten hoe dat komt en voorkomen kan worden.en ik begrijp oogde hoge kosten niet

2 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer/mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de bezorging van uw pakket uit het buitenland. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    De reden dat u inklaringskosten dient te betalen, heeft te maken met de waarde van het pakket. Als het een pakket van buiten de EU betreft, met een waarde van 22 euro (omgerekend) of mee, dan wordt er in ieder geval BTW berekend plus afhandelingskosten.

    Heeft u eerder ook niet via Track & Trace gezien dat het pakket is afgeleverd/naar u onderweg was? En heeft u (dan wel per post, dan wel per e-mail) voorafgaand ook geen bericht ontvangen met betrekking tot het aanleveren van meer informatie over het pakket voor de inklaring?

    Zodra deze informatie is aangeleverd, zal uw melding verder in behandeling worden genomen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een reactie op dit bericht.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice
  2. Auteur
    Dibape##
    Datum
    Geen informatie bij de track en trace
    En gen bericht waar het pakketje was niet per email en nergens.
    Bovendien was de waarde 34 euro en is er btw gerekend over 45,89 ,dus te veel .boven de waarde van het pakketje dus 25 dollar + 22 euro extra betaald aan het versturen.vind ik bizar.
    Vriendelijke groeten
    Sarah van halem

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Dibape##
Datum
Uiteindelijke oplossing
Waardeloos,ook teveel invoer belasting betaald over een hoger bedrag als aangegeven op het pakketje
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen