Opgelost door POSTNL: Geen enkele concrete toezegging

sad Opgelost
Bobbeljoop

Een pakket naar Spanje op de post gedaan op 17 juli jl. met Track en Trace. De verzending strandde de volgende dag en er stond vermeld: geannuleerd. Bij navraag een week later meldde men bij Post.nl het pakket niet verstuurd is. Een formulier ingevuld en ik kreeg de melding dat eea 10 werkdagen in beslag zou nemen. Ik heb gemeld dat het pakket medicijnen bevatte voor mijn zoon die hartpatient is. 1 augustus via chat eea uitgelegd en gezegd dat opsporing spoedeisend is ivm medicijnen!Vandaag weer chat gehad en de verzekering gehad voor dit geval spoed geldt, echter is er geen enkele zekerheid over termijn. Lijkt mij een koud kunstje om via Track en Trace in eigen systeem zo'n pakket te vinden, maar kennelijk moet ik aansluiten in de bestaande rij van wachtenden. Het gaat hierbij wel om essentiele medicijnen voor mijn zoon om te overleven.

Spoed betrachten.

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat een door u verzonden pakket niet is aangekomen bij de geadresseerde in Spanje. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Ik begrijp dat u hier graag nu een oplossing voor wilt, gezien het feit dat er medicijnen in zitten voor uw zoon. Graag reageer ik op uw bericht.

Aan de hand van de door u meegestuurde code heb ik de gegevens gecontroleerd. Ik zie dat er reeds een onderzoek is opgestart om de situatie verder uit te zoeken. Dit onderzoek is met spoed opgepakt om u zo spoedig mogelijk te kunnen informeren Onze onderzoeksafdeling heeft u een update gegeven over de stand van zaken en heeft u om concrete informatie gevraagd over de inhoud. Deze informatie is nodig om op zoek te kunnen gaan naar uw zending, in sommige situaties is het namelijk niet mogelijk op basis van de Track & Trace-code direct de locatie te achterhalen. Vandaar dat een gedetailleerde omschrijving van de inhoud van groot belang is. Ik raad u aan de gevraagde informatie alsnog aan te leveren. Ik kan spijtig genoeg geen invloed uitoefenen op het verloop van het onderzoek en kan deze procedure niet versnellen.Ik hoop uiteraard dat er snel een oplossing zal zijn voor deze spijtige situatie. Mijn excuses voor alle overlast die u hiervan ondervindt.

Bobbeljoop
Het poststuk is inmiddels in Spanje aangekomen. Echter bij Track en Trace werd gemeld dat een en ander geannuleerd was. Dar betende volgens Post.nl dat de zending niet doorgegaan was. Men zou gaan zoeken maar adviseerde nieuwe medicijnen te bestellen , want de kans dat het pakket gevonden zou worden was klein! Nu is het pakket bij geadresseerde aangekomen en blijkt er niets aan de hand, behalve dan dat het pakket 4 weken onderweg was. Ik heb voor track en trace betaald en gevraagd om tenminste compensatie voor het feit dat niet werkte + de verwarring en extra kosten voor nieuwe bestelling medicijnen. Het antwoord was dat in de algemene voorwaarden staat dat er geen garantie gegeven wordt, bovendien is het T&T tarief alleen bedoeld dat Post.nl het pakket kan volgen. Ik meende dat het bedoeld was dat de klant e.e.a. kan volgen! Geen compensatie!