postcode maar het huisnu" />

Klacht POSTNL: Geen enkele informatie via de aangetekende track and trace zending naar Canada

J. Vervloet

De aangetekende brief is verstuurd op 7 april 2017 en tot op de dag van vandaag is de
status nog steeds in transit??? De mevrouw op het "postkantoor" heeft niet de
postcode maar het huisnummer als postcode opgegeven. 131-617 Bates Mont-Royal,
QC, H2V 1B1 Canada Ik ben bang dat we kunnen fluiten naar de inhoud van ruim 270
euro aangezien dit niet extra was verzekerd omdat 16,95 euro verzendkosten al
aardig aan de prijs was ( had net zo goed een pakket op kunnen sturen voor dit
geld!! Postnl is echt onbetrouwbaar, Zeer duur en verleent totaal geen
service!! Ik zit nu met een bijna verlopen verzekeringstermijn om mijn 270 euro
terug te ontvangen (via paypal)als dit poststuk niet voor 24 april op de plek van bestemming
aankomt. Dit moet namelijk eerst bij de verkoper terug zijn wil ik mijn geld terugkrijgen!!!
Er zit notabene een tracking nummer aan RN 438173939NL maar geen
enkele informatie over waar dit aangetekende stuk is!!
Ik moet maar wachten tot 4 mei dan kan ik weer contact opnemen met postnl.
Dat is makkelijk waar is deze track and trace code voor???

Als dit poststuk kwijt is dan wordt er alleen 50 euro vergoed waarvan er 16,95 euro aangetekende verzendkosten al betaald zijn dus blijft er 33,05 euro over!!
En postnl gaat vrijuit voor het niet leveren van diensten waar voor betaald is.
En waar men op deze manier zeer goedkoop vanaf komt.
Wie gaat het resterende bedrag ophoesten van 237 euro?

helaas tijd voor geschillencommissie post, aangezien er geen klant is koning bestaat bij postnl (ze doen geen eens moeite om enige vorm van informatie te achterhalen over dit poststuk!!!!)

Geachte heer, mevrouw Vervloet,

Wat ik hieruit opmaak is dat u een aangetekende brief naar Canada heeft verzonden, maar dat deze tot op heden nog niet is aangekomen. Ik kan mij voorstellen dat u hier flink van baalt en dat u hierdoor in een penibele situatie terecht gekomen bent. Graag geef ik u enige verduidelijking en leg ik eventuele vervolgstappen uit.

Inmiddels ben ik op onderzoek uitgegaan en ben ik tot de conclusie gekomen dat uw brief op dit moment bij de Canadese douane ligt. Hier hebben wij als PostNL zijnde verder geen invloed op. Onder andere door de douane hebben wij aan zendingen naar Canada een overkomsttermijn van 19 werkdagen gekoppeld. Dit betekent dat wij verwachten dat zendingen binnen 19 werkdagen alsnog goed aankomen. Consequentie hiervan is dat ook pas na deze termijn een onderzoek kan worden opgestart. Aan de hand van dit onderzoek wordt ook besloten over eventuele compensatie en de hoogte daarvan.

Ik ga ervan uit u op deze wijze voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice

Robin
    PostNL