Klacht POSTNL: geen infromatie of verwachting na al bijna 10 weken op mn pakketje uit Australie te wachten

Remko

Ik heb een soorgelijke situatie met een paketje uit Australie dat er al bijna 10 weken (dat is 2,5 maand) over doet om mij te bereiken. Mijn siatuatie is soortgelijk aan die beschreven in https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/postnl/klachten/douane-doet-tergend-lang-over-controle-inklaren-pakket-uit-buitenland/details?complaintId=99ac1792-4eed-4ca4-8661-b32fc610e962
Op 3 november 2021 is het betreffende pakketje naar mij verstuurd uit Australie. De tracking code is EJ283217184AU. Het is nu 12 januari 2022 en de POST.nl heeft me zojuist gebeld dat ze niets voor me kunnen doen. Het is druk op de douane afdeling en ik moet geduld hebben en afwachten, het is zelfs onmogelijk om de gemiddelde doorlooptijd aan te geven bij de douane afdeling , maar mijn conclusie dat de pakketten dan dus niet op vvolgorder verwerkt worden is ook niet juist.... Geduld hebben vanwege drukte is de teleurstellende uitkomst van een "onderzoek"dat ingesteld is omdat het pakket al langer dan 30 dagen op de POST.nl douane afdeling in Den Haag ligt (sinds 8 dec). Het vreemde is dat de douane afdeling van postnl, dus door drukte de zendiung die al vijf weken onderweg was nu nog met 5 weken verlengt heeft en medewekers van post.nl dus niet de informatie hebben of kunnen vinden om maar enige verwachting af te geven over het verdere verloop. Ik vindt het gek dat een bedrijf zo ingebreke kan blijven, zonder zich verantwoordelijk te voleen om zn klant ook maar een beetje te informeren. ( ik weet het de australische verzender is de klant, maar hij heeft er mee ingestemd dat ik hem in deze representeer.
Er wordt door Post.nl op geen enkele mogelijkheid een opening voor escalatie of opmerkingen gegegeven. I vind het belachelijk voor een pakkete dat al een maand onderweg was om vanuit Australie in NL te komen en nu al ruim een maand (sinds 8 december) bij de douane afdeling van Post.nl ligt. Zeker doordat om 8 januari 2021 om 7:34 al in de track & trace zichtbaar is dat de status van "ontvangen" naar "vastgehouden" is veranderd en op basis van deze informatie al op 22 Decemeber een onderzoek is gestart onder casenummer 15715733 dat een dag later ten onrechte is afgebroken, omdat een medewerker van PostNL niet wilde inzien dat het pakket al door douane is behandeld en wordt vastgehouden i.p.v. gewoon op verwerking ligt te wachten...
Ik zou graag duidelijkheid hebben over wanneer ik het pakketje kan ontvangen.

1- Mij informatie en een verwachting geven
2- Het pakketje z.s.m. bezorgen
3- Schadeloos stellen voor het weken lang volledig niet kunnen gebruiken van een auto, terwijl de kosten (verzekering , belasting, afschrijving, etc) van het voertuig wel gewoon doorlopen het startonderbreker onderdeel allang aangekomen had moeten zijn. ...

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over het niet ontvangen van uw pakket uit het buitenland. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Ik kan mij voorstellen dat u teleurgesteld bent dat uw zending nog steeds niet is ontvangen. Daarvoor mijn oprechte excuses. Uw vraag heb ik uitgezet naar de afdeling Imec. Zodra ik een reactie heb ontvangen zal ik u verder informeren.
    Wel wil ik u er op attenderen dat het bij deze afdeling enorm druk is en er een werkvoorraad is. Ik kan dan ook niet aangeven wanneer ik de terugkoppeling kan verwachten.