Klacht POSTNL: Geen kaartje ontvangen terwijl het bij de buren is afgegeven, aanmatigende klantenservice.

Kucksdorf

Zaterdag 17 oktober stond om 14.00 uur de bezorger voor de deur. Ik was helaas niet op tijd beneden, de bezorger was al weg. Via de track en trace online stond er dat het bezorgd was. Maar dus niet bij ons. Wij hebben GEEN kaartje in de brievenbus gehad waarop staat WÁÁR het dan wel was afgegeven. Vervolgens via Facebook contact opgenomen. Zij wilden ons niet vertellen bij welke buren het was afgegeven. We moesten de afzender maar contacten, deze zou verantwoordelijk zijn. Pardon?? Ik zei dat de bezorger is geweest en de bezorger verantwoordelijk is een kaartje achter te laten. Inmiddels werd de toon wel wat grimmig en aanmatigend. Een medewerker begon me ook te tutoyeren. Nee, dit vind ik zeer onbehoorlijk.

Dat het bedrijf zijn werk doet naar behoren. Op hun eigen site staat dat de bezorger een kaartje in de bus doet bij niet thuis, op welk huisnummer het dan wel is afgegeven. Doe dit voortaan dan ook. Ik ben altijd vrij tevreden geweest over post nl, maar dit heeft me toch wel boos gemaakt.

Geachte heer, mevrouw,

Logisch dat u graag direct meer duidelijkheid had ontvangen over de bezorging van uw pakket. Zo te zien heeft de bezorger deze informatie ook niet voor personeel inzichtelijk achtergelaten, waardoor het klopt dat u naar de afzender werd verwezen. De afzender is namelijk de persoon die een afspraak met PostNL heeft gemaakt en een eventueel onderzoek bij PostNL kan starten.

Via de social media kanalen is ervoor gekozen om te tutoyeren, omdat dit informele kanalen zijn. Vousvoyeren wordt altijd via dit kanaal en via de telefonische klantenservice gedaan.

Gezien uw pakket bij de buren is achtergelaten en de bezorger dit niet heeft aangegeven, maak ik hier graag een melding van om herhaling te voorkomen. Helaas heb ik van u te weinig informatie ontvangen om uw melding direct in behandeling te kunnen nemen. Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag alsnog de volgende informatie:
    - het huisnummer van de buren waar uw pakket is geleverd;
    - uw e-mailadres.

Is dit jouw klacht? Log dan in om te reageren