Klacht POSTNL: Geen levering op afgesproken tijdstip, al 2 dagen op rij met zelfde pakket.

Laird Léon

Post.nl geeft twee keer met datum en tijd aan dat een pakket geleverd gaat worden.
Beide dagen zitten wachten, tijd vrij gemaakt, echter geen pakket. Op de site krijg ik ‘s avonds laat pas te horen dat het pakket morgen wordt bezorgd. Geen reden waarom of een excuus.
De verzender coolblue gebeld, omdat zij na het niet leveren excuses aanbieden en vragen om telefonisch te reageren als de volgende dag het pakket weer niet geleverd wordt. Ik ben benieuwd of het vandaag lukt. Het pakketje schuift iedere dag een bolletje op, op de app van post.nl. Volgens deze aanduiding denk ik dat ik vandaag weer voor niets mijn afspraak heb afgezegd, om thuis te kunnen wachten.

Leveren volgens afspraak. Duidelijk zijn wanneer. Liever de mededeling overmorgen en wel leveren, in plaats van morgen en niet leveren. Daarnaast een reden geven waarom en je excuses aanbieden als teken van respect.

Uiteraard begrijp ik, dat u heel erg teleurgesteld bent over het feit dat dit pakket vertraagd is geraakt. Mijn excuses hiervoor. Onze doelstelling is om het pakket de volgende werkdag af te leveren, maar het kan gebeuren dat bij een verhoogd aanbod of andere omstandigheden het pakket vertraging oploopt in het sorteerproces. Ik hoop dat het bij toekomstige pakketten weer soepeler zal verlopen.
    Ons systeem geeft automatisch de volgende werkdag als bezorgdatum aan. U kunt het beste de status in de gaten houden via de oranje statusbalk. Pas als de balk tot aan het derde bolletje oranje is gekleurd en er boven vermeld staat dat de chauffeur onderweg is, dan is deze ook daadwerkelijk onderweg met het pakket. Maar ik begrijp natuurlijk dat het lastig is om de dag ervoor hier rekening mee te houden en uw planning hierop aan te passen.