Klacht POSTNL: Geen levering op afgesproken tijdstip, al 2 dagen op rij met zelfde pakket.

Klachtnummer
# 369914
Gebruiker
Laird Léon
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Post.nl geeft twee keer met datum en tijd aan dat een pakket geleverd gaat worden.
Beide dagen zitten wachten, tijd vrij gemaakt, echter geen pakket. Op de site krijg ik ‘s avonds laat pas te horen dat het pakket morgen wordt bezorgd. Geen reden waarom of een excuus.
De verzender coolblue gebeld, omdat zij na het niet leveren excuses aanbieden en vragen om telefonisch te reageren als de volgende dag het pakket weer niet geleverd wordt. Ik ben benieuwd of het vandaag lukt. Het pakketje schuift iedere dag een bolletje op, op de app van post.nl. Volgens deze aanduiding denk ik dat ik vandaag weer voor niets mijn afspraak heb afgezegd, om thuis te kunnen wachten.

De oplossing

Leveren volgens afspraak. Duidelijk zijn wanneer. Liever de mededeling overmorgen en wel leveren, in plaats van morgen en niet leveren. Daarnaast een reden geven waarom en je excuses aanbieden als teken van respect.

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer/mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft omtrent de bezorging van uw pakket. Het spijt mij om te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Uiteraard begrijp ik, dat u heel erg teleurgesteld bent over het feit dat dit pakket vertraagd is geraakt. Mijn excuses hiervoor. Onze doelstelling is om het pakket de volgende werkdag af te leveren, maar het kan gebeuren dat bij een verhoogd aanbod of andere omstandigheden het pakket vertraging oploopt in het sorteerproces. Ik hoop dat het bij toekomstige pakketten weer soepeler zal verlopen.
    Ons systeem geeft automatisch de volgende werkdag als bezorgdatum aan. U kunt het beste de status in de gaten houden via de oranje statusbalk. Pas als de balk tot aan het derde bolletje oranje is gekleurd en er boven vermeld staat dat de chauffeur onderweg is, dan is deze ook daadwerkelijk onderweg met het pakket. Maar ik begrijp natuurlijk dat het lastig is om de dag ervoor hier rekening mee te houden en uw planning hierop aan te passen.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen