Klacht POSTNL: geen levering van pakket

alex1511

Ik heb begin augustus iets uit het buitenland besteld en dat kon tot 2 maanden duren voordat het geleverd werd. Na die 2 maanden nog niks geleverd bij mij, en daarom zelf op onderzoek uitgegaan. Naar nu blijkt is het (volgens postnl) op 27 aug geleverd op mijn adres en is er voor getekend met een handtekening die niet van mij is. omdat ik daar na 4 weken na levering pas achter kom en postnl daarop aanspreek kunnen ze niks meer doen.
Nooit een track-and-trace code ontvangen zodat ik op tijd wist dat het pakket eraan kwam.

Het advies van postnl is nu om via de buitenlandse leverancier en buitenlandse postbezorger proberen een klacht neer te leggen bij postnl en hopen dat ik alsnog mijn pakket kan krijgen.

het liefst alsnog het leveren van mijn bestelling. anders een vergoeding zodat ik een nieuwe bestelling kan doen en dat met spoed geleverd krijgen.

Geachte heer Bekker,Bedankt voor uw reactie.
    Spijtig te vernemen dat u de door u bestelde zending op 27 augustus 2014 niet heeft ontvangen. Ik zet uw melding door naar het desbetreffende distributiecentrum van uw regio, echter zal de chauffeur zich waarschijnlijk een zending van augustus niet meer kunnen herinneren.Daarom adviseer ik u ook om de vermissing te melden bij de afzender. Zij kunnen volgens de Internationale voorwaarden een onderzoek laten instellen bij hun eigen Postorganisatie in het land van verzending.In de veronderstelling u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.Met vriendelijke groet,Edith
    alex1511
    Geachte Postnl, De enige (re)actie die mij rest is volgens u de verzender te vragen actie te ondernemen. Dat had ik al gedaan, maar de (chinese) verzender wil\kan\snapt mij niet. Ik kan aantonen dat ik niks heb ontvangen van Postnl (de gezette handtekening is niet van mij) en ik heb geen track-en-trace code ontvangen. toch legt u het oplossing bij mij. Ik blijf zeer ontevreden en ik blijf hopen op een gepaste oplossing van uw kant.mvg,
    Alex Bekker
    Geachte heer Bekker, Hartelijk dank voor uw reactie. Helaas zal PostNL niet naar uw tevredenheid kunnen reageren.Via internationale postwetten is geregeld dat het de afzender is in het land van verzenden die bij zijn eigen postorganisatie een claim neer kan leggen.De posterijen zullen onderling onderzoek doen en tot een oplossing proberen te komen.De postorganisatie in het buitenland regelt het met de afzender volgens de voorwaarden van de gekozen verzendwijze. De afzender is de klant van de buitenlandse postorganisatie en u bent de klant van de afzender.Wij kunnen u in deze helaas niet verder helpen.Met vriendelijke groet,Frouktje