Opgelost door POSTNL: Geen melding van ontvangst, waardoor extra kosten.

sad Opgelost
Gebruiker1534186435

Ik heb kleding besteld in Australië. Pakket werd afgeleverd bij een Primera bij ons in de buurt, maar ik ontving geen melding van Post NL dat het pakket daar lag. Na 3 weken werd het pakket dus teruggestuurd naar de afzender. Ik was letterlijk 1 dag te laat om dit te ontdekken via de klantenservice van Post NL. Direct een klacht ingediend bij Post NL, en kreeg excuses voor de gang van zaken, maar er was verder niets aan te doen. Het pakket werd door de afzender na ontvangst in Australië direct weer aan mij verstuurd, waarvoor ik wel opnieuw de verzendkosten moest betalen.
Vandaag voor de zekerheid naar de betreffende Primera gegaan en gevraagd of mijn pakket misschien was gearriveerd, en dat bleek zo te zijn, het lag daar zelfs al een week. Opnieuw geen enkele melding van Post NL op mijn huisadres.

Post NL moet zorgvuldiger worden in het geven van een melding dat het poststuk afgehaald kan worden.
Excuses en uitleg.

Geachte heer/mevrouw Nijenhuis,

Hartelijk dank voor uw bericht op deze website. Ik begrijp dat het een kwalijke zaak is dat u tot twee keer toe geen afhaalbericht heeft ontvangen, waardoor het niet duidelijk was dat uw zending beschikbaar was op de afhaallocatie. Voor het ervaren ongemak wil ik u graag mijn excuses aanbieden. Graag reageer ik op uw bericht.

Voor het pakket dat eerder retour is gestuurd is er destijds een klacht aangemaakt, de bezorger is hier door zijn/haar leidinggevende op aangesproken om de kans op herhaling te verkleinen. Voor het pakket met barcode RH100610883AU / 3SRIMV9168031 wordt zichtbaar dat deze op 11 augustus bij de afhaallocatie is bezorgd en dat u deze op 13 augustus heeft afgehaald. Voor pakketten die rechtstreeks naar de afhaallocatie gaan hoort u inderdaad een afhaalbericht te ontvangen, maar het is mogelijk dat u deze iets later ontvangt. Zodoende is het goed mogelijk dat u dit briefje in de loop van deze week alsnog zult ontvangen.

Mocht u begin volgende week nog geen afhaalbericht hebben ontvangen, zou u dit dan aan ons door willen geven? Dan is het mogelijk om opnieuw een klacht in te dienen.

Ik zie uw reactie graag tegemoet.

René
    Gebruiker1534186435
    Afhaalbericht gisteren ontvangen, maar pakket lag eergisteren al een week bij de Primera.
    Dus waarom zo laat.