Klacht POSTNL: Geen moeite doen om oplossing te vinden bij zoekgeraakt pakket

Zupy4

Ik heb via marktplaats voor het eerst gebruik gemaakt van de verzendservice van PostNL. Ik heb een spel verkocht voor € 20,40 inclusief verzendkosten. Op vrijdag 14 februari had ik het afgeleverd en het zou op dinsdag 18 februari aankomen. De status van de track&trace bleef maar op 'leveringsmoment onbekend' staan. Het is inmiddels 27 februari en de koper heeft het pakket nog steeds niet ontvangen. Zoiets kan altijd wel een keer gebeuren. Maar ik verwacht dan wel dat er wordt geprobeerd om tot een oplossing te komen. Vergeet dit maar bij PostNL. Ondanks dat ik een track&trace had, wilde PostNL niet eens de moeite doen om een onderzoek te starten of mij tegemoet te komen in de vergoeding van € 20,40. De klantenservice van PostNL heb ik als buitengewoon slecht ervaren. Er werden nietszeggende antwoorden gegevens en ik irriteerde mij aan de manier hoe ik te woord werd gestaan . Ik kreeg afwimpel antwoorden dat er een melding in het systeem wordt gemaakt en dat ik maar het pakket aangetekend moest verzenden. Dit was de eerste en ook gelijk de laatste keer dat ik gebruik heb gemaakt van de PostNL service via marktplaats.

- Het volledige bedrag van € 20,40 vergoeden.
- Op zijn minst de moeite doen om een onderzoek te starten
- Onderzoeken naar mogelijke oplossingen en mij terugbellen.

Zupy4
    Ik verwacht een oplossing voor mijn pakket die niet is aangekomen bij de Koper.

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een brievenbuspakket heeft verstuurd, maar dat deze niet bezorgd is. Ik kan me voorstellen dat dit erg frustrerend is. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Ik zie dat mijn collega een klacht heeft geregistreerd, zodat wij ervan op de hoogte zijn dat uw brievenbuspakket niet bezorgd is. Helaas is het niet duidelijk wat er mis is gegaan en waar uw pakket op dit moment is. Brievenbuspakketten worden afgegeven aan de afdeling van de postbezorging en zijn daardoor vaak wat moeilijker te volgen. Omdat de Track & Trace niet optimaal gewerkt heeft, wil ik u graag de verzendkosten vergoeden. Hiervoor ontvang ik graag uw IBAN nummer en tenaamstelling. U mag dit doorgeven in een privébericht.

Omdat het brievenbuspakket niet verzekerd verstuurd is, kan ik er niet voor zorgen dat u de inhoud vergoed krijgt. Mijn oprechte excuses hiervoor.

Zupy4
    Goedendag, Ik vind het niet klantvriendelijk om slechts de verzendkosten te vergoeden. Het pakket is zoekgeraakt door PostNL en jullie zijn hier verantwoordelijk voor. Dat ik het als brievenbuspakket heb verstuurd is geen excluis hiervoor. Ik heb bovendien geen vervangend artikel meer om opte sturen naar de koper. Ik wil dan ook dat er € 20,40 wordt overgemaakt naar NL65SNSB0946259984. Wanneer jullie dit niet doen, zal ik vanaf nu niets meer verzenden via PostNL. Bij DHL is bovendien alles standaard verzekerd tot € 500.
    Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw reactie. Graag informeer ik u.

Omdat een brievenbuspakket niet verzekerd is volgens onze Algemene Voorwaarden, kan ik de inhoud van de zending niet aan u vergoeden. Ik wil er graag voor zorgen dat u de verzendkosten terug krijgt. Helaas heb ik van u te weinig informatie ontvangen om de betaling in orde te kunnen maken. Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag alsnog de volgende informatie:

- Wat is de tenaamstelling van uw bankrekening?

Zupy4
    Goedendag, ik heb enkele dagen geleden gereageerd op je mail. Ik vind het teleurstellend dat jullie geen onderzoek willen starten en het volledige bedrag van € 20,40 willen vergoeden. De tenaamstelling van mijn rekeningnummer is J.W. de Jong. Hiermee kunnen de verzendkosten aan mij in ieder geval worden vergoed. Ik wil erop wijzen dat de klantenservice dit mij ook had kunnen aanbieden. Vriendelijke groet, Jan-Willem

Zupy4
Om alleen de verzendkosten van € 4,- te vergoeden. Er is geen moeite gedaan om een onderzoek te starten en dit was niet aangeboden door de klantenservice van PostNL. Ik vond ook de manier waarop ik te woord ben gestaan zeer slecht.